Koten v úterním druhém čtení novely Petra Dolínka (ČSSD) také navrhl snížit na desetinu horní hranici postihu, který hrozí seniorům za to, že mají propadlý posudek o zdravotní způsobilosti k řízení motorových vozidel. Nyní může dosáhnout až 10 000 korun, nejnižší sazba je 5000 korun.
Poslankyně ANO Monika Oborná chce umožnit řidičům s průkazem skupiny C, tedy na nákladní automobily, řídit také traktory, což míří na cizince, kteří pracují v Česku v zemědělství nebo lesnictví. Její kolegyně z klubu Jana Pastuchová zase požaduje, aby záchranářská vozidla o hmotnosti nad 3,5 tuny mohla jezdit bez zapnutého výstražného zařízení na silnicích a dálnicích vyšší rychlostí než 80 kilometrů za hodinu, jak je stanovena nyní.
Karlovarská hejtmanka Jana Mračková Vildumetzová (ANO) zopakovala v souvislosti s rozšířením mýta na některé silnice první třídy návrh zákazu vjezdu kamionů nad 12 tun na silnice druhé a třetí třídy. Uplatnila jej i v jiné novele, jež by zakázala jízdu kamionů v levých dálničních pruzích.
Vyhrazené jízdní pruhy slouží zejména pro jízdu autobusů, vozidel policie, zdravotnických záchranářů, hasičů a dalších složek záchranného systému, případně také taxislužby. Jsou vesměs v místech, kde častěji vznikají kolony. Dolínek si od úpravy slibuje, že vyhrazené pruhy nebude využívat tolik ostatních řidičů jako nyní.