Po odchodu Topolánka jsme kampaň neměnili, říká ODS

Jan Němec (redaktor) Jan Němec (redaktor)
15. 4. 2010 15:15
Občanským demokratům mají při agitaci pomoci dobrovolníci
Petr Nečas, nová tvář ODS
Petr Nečas, nová tvář ODS | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - My máme řešení, ČSSD jen sliby. To je hlavní heslo, se kterým se dnes občanští demokraté pustili do žhavé fáze volební kampaně.

Na předvolební šou v pražském Sovanském domě poprvé od odstoupení Mirka Topolánka jako hlavní lídr strany vystupoval Petr Nečas.

Na průběhu šou nebo obsahu programových kapitol to ale příliš znát nebylo. A měnit se zásadně nebude ani kampaň strany nebo její styl. Už to ani nebylo možné, řekl v rozhovoru pro Aktuálně.cz mluvčí ODS Martin Kupka.

A.cz: Jak moc jste po odchodu Mirka Topolánka z čela kandidátky ODS museli měnit předvolební kampaň?

Základní koncepční změny nastat nemusely. Když se ale podíváte po ulicích, uvidíte už první billboardy s Petrem Nečasem se sloganem "Naděje pro odpovědnou politiku". Věříme, že tahle tvář může veřejnost oslovit.

A.cz: Při dnešní prezentaci programu jste využili vystoupení "prostých voličů". Jak jste je vybírali, byla to skutečná rodina?

To samozřejmě byla skutečná rodina.

A.cz: Takže jsou členy ODS?

Ne nutně. ODS je jediná politická strana, která má svoji organizovanou síť sympatizantů, Modrý tým. Tedy lidi, kteří nechtějí třeba přímo vstoupit do strany, ale chtějí své straně pomáhat. A právě s těmito lidmi počítáme i v další kampani.

A.cz: Takže budou objíždět mítinky?

Ano. Tam jsou třeba učitelé, kteří figurují na nevolitelném místě kandidátky, ale mají kontakt s běžnou praxí.

A.cz: Nebylo trochu mimo rámec dnešní prezentace ono trochu pekelné představení ČSSD se strašením v hodně negativním světle?

My musíme umět odpovědět na masivní negativní kampaň protivníka. Pokud bychom to nedokázali, tak by spousta problémů a lží zůstala viset ve vzduchu. Je to běžná součást volebních kampaní všude ve světě.

 

Právě se děje

Další zprávy