Praha - Vládní ODS hledá zahraničního konzultanta pro svoji volební kampaň do Evropského parlamentu. Zatím odstartovala její část, ve které své rivaly z ČSSD paroduje.
Do volebního klání však chce přinést i vážná témata. A právě s nimi má ODS pomoct zahraniční PR agentura.
"Agentury, které fungují na českém trhu, nemají moc zkušeností. Český trh je malý. Zato zahraniční agentury zkušenosti mají, už mezi nimi děláme něco jako výběrové řízení," řekl Aktuálně.cz 1. místopředseda ODS David Vodrážka.
Zkušenosti se zahraničními PR agenturami má už opoziční ČSSD. Té v úspěšné kampani pomáhala americká PSB. Ta bude oranžovým radit i letos.
Neprodáváme čokoládové tyčinky, ale program
Vodrážka nechtěl prozradit, které ze zahraničních PR velikánů ODS oslovila. "Oslovili jsme některé agentury. Není to výběrové řízení v pravém slova smyslu, zatím vybíráme," prozradil pouze. "Pokud chceme s nějakým konzultantem mluvit, musíme si taky sednout lidsky," dodal Vodrážka.
ODS se podle svého druhého muže zaměří půl na půl na domácí a evropská témata. "Určitě v té kampani budeme poukazovat na to, jaké bludy říká ČSSD a že je nikdy nemůže splnit. My budeme říkat věci, které skutečně jsme schopni v rámci Evropské unie - pokud tam budeme mít dostatek poslanců - prosadit, nebo minimálně nastolit o tom nějakou diskuzi," vysvětlil Vodrážka.
ODS v loňských volbách propadla, ČSSD ji převálcovala de facto s jediným tématem: placení třiceti korun u lékaře. Vodrážka ale poukázal na to, že tato kampaň sice zafungovala, ČSSD má ale teď problém své vize na úrovni krajů prosadit a obchází proto zákon.
"Nebudeme nikdy tak populističtí a nezodpovědní, že bychom prodávali naši kampaň tak, jak se prodává čokoládová tyčinka nebo prášek na praní. Podle mě tak politika ztrácí smysl," doplnil.