Náměstek vnitra: Registr aut vznikl narychlo, bez testu

Domácí Domácí
26. 7. 2012 12:11
Na dotazy čtenářů odpovídal náměstek ministra vnitra Radek Šmerda
Náměstek ministra vnitra Radek Šmerda.
Náměstek ministra vnitra Radek Šmerda. | Foto: Jan Langer

Praha - Nový problematický registr vozidel opakovaně kolabuje a potíže se nepodařilo vyřešit ani po více než dvou týdnech od jeho spuštění.

Náměstek ministerstva vnitra Radek Šmerda má o viníkovi i příčinách problémů jasno.

"Problém spočívá v neprovedení odpovídajících testů před ostrým startem, které by jistě odhalily příčiny současného stavu, jež spočívají v nedostatečném nastavení kapacity tohoto systému, proškolení uživatelů a nastavení související infrastruktury. Ministerstvo dopravy začalo vyvíjet tento systém pozdě a na můj vkus příliš izolovaně bez jednoznačné vazby na zbytek veřejné správy - policejní systémy, IT na obcích, základní registry apod.," řekl v online rozhovoru se čtenáři Aktuálně.cz.

Neodpovídající data o vozidlech se prý do databáze dostala přenosem dat z původního registru. Šmerda navíc upozornil, že původní databáze obdobné množství nedostatků neměla. "Tam byla chybovost v řádu promile a chyby se staly pravděpodobně při tom, jak se přesouvala ta data," řekl.

Náměstek uvedl, že zmíněné nesrovnalosti by se navíc musely při návštěvách lidí na registračních pracovištích pravidelně objevovat, což se podle něj nedělo.

Z opačného pohledu nahlíží na problematický registr ministerstvo dopravy. Podle něj byla řada věcí  prokazatelně způsobena už v minulosti. Podle resortu dopravy úřednici některá data do databáze jednoduše nezapisovali, což ministerstvo dokládá například tím, že se v registru často vyskytuje jako datum prvního vydání technického průkazu 1. 1. 2001.

Šmerda nicméně podotkl, že i v takovém případě by podle něj ležela vina na ministerstvu dopravy, protože ministerstvo vnitra od roku 2002 odpovídalo pouze za technologickou podporu databáze, za její obsah už ručilo ministerstvo dopravy.

 

Právě se děje

Další zprávy