Praha - Sníh a náledí nadále komplikovaly dopravu v České republice. Situace se ale oproti neděli zlepšila. V noci sice připadl další sníh, ale v pondělí již sněžení ustávalo.
Během dne se například povedlo zprovoznit dvě železniční tratě na Opavsku, které byly od neděle neprůjezdné. Volné jsou už i silnice v Olomouckém kraji, které blokovaly závěje. Řidiči ovšem musí být nadále opatrní. Třeba silnice u Zlína je stále neprůjezdná kvůli popadaným stromům.
V neděli napadlo na některých místech Zlínského kraje až 50 centimetrů sněhu. Nyní už sněžit přestalo, počasí ale dále ztěžuje dopravu. Silnice u obce Karlovice byla uzavřena, jelikož na vozovku spadly stromy, které neudržely tíhu mokrého sněhu. Cesta je stále neprůjezdná, při jízdě do krajského města musí nyní lidé z Karlovic volit trasu přes Oldřichovice a Otrokovice.
Na silnici první třídy z Valašského Meziříčí přes Vsetín do Horní Bečvy leží zledovatělá vrstva sněhu. Ujetý či zledovatělý sníh leží i na řadě silnic v dalších částech regionu.
I v Olomouckém kraji sněžení ustalo. Povedlo se tak odklidit sníh ze silnic, které už od neděle blokovaly závěje. Dvě silnice na Olomoucku, jedna mezi obcemi Jívová a Hraničné Petrovice a mezi Arnolticemi a Veveřím, byly opět průjezdné asi ve 13:00 a silnice spojující Drahany a Nivu na Prostějovsku byla volná o hodinu později. Ostatní silnice v regionu jsou sjízdné se zvýšenou opatrností.
V Moravskoslezském kraji napadlo v neděli místy až 30 centimetrů sněhu, dnes už však i na severu Moravy sněžit ustalo. Na Opavsku se tak během dopoledne podařilo zprovoznit trať mezi Vítkovem a Budišovem nad Budišovkou i úsek železnice mezi Opavou a Chuchelnou.
Na Vysočině se ráno objevily sněhové přeháňky na Pelhřimovsku, na Třebíčsku se tvořila místy ledovka se sněhovými jazyky. Hlavní silnice ale byly mokré a místy se zbytky rozbředlého sněhu po chemickém ošetření. Na vedlejších silnicích leží ujetá vrstva sněhu krytá posypem.
Rovněž na severu, jihu a východě Čech napadlo dalších několik centimetrů sněhu. Úklid silnic komplikoval vítr. Na otevřených úsecích a na horách se tvořily sněhové jazyky. Hlavní silnice v zemi ale byly většinou mokré.