reklama
 
 

Chovanec už má analýzu ke změnám u policie. Živých kauz se nedotknou, píše se v ní

10. 6. 2016 8:20
Podle analýzy se chystaná reforma policie živých kauz nedotkne a nebude mít vliv na jejich vyšetřování. Ze zhruba pětistránkového dokumentu je zřejmé, že všechny kauzy dozoruje státní zástupce, který je "pánem vyšetřování a dává policii závazné pokyny". Ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) ve čtvrtek řekl, že pokud se reorganizace policie nedotkne živých kauz, nemá jediný důvod ji nepodepsat.

Praha - Chystané sloučení protikorupční policie a Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu (ÚOOZ) nebude mít podle výsledků analýzy vliv na vyšetřování živých kauz. Uvedl to Radiožurnál s odvoláním na zdroje z bezpečnostních složek. Ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) ve čtvrtek řekl, že pokud se reorganizace policie nedotkne živých kauz, nemá jediný důvod ji nepodepsat. Změny v policii se nelíbí vládnímu hnutí ANO, státním zástupcům ani šéfovi ÚOOZ Robertu Šlachtovi. Ten řekl, že kvůli tomu odejde do civilu.

Ze zhruba pětistránkového dokumentu vyplývá, že všechny kauzy dozoruje státní zástupce, který je "pánem vyšetřování a dává policii závazné pokyny". Tedy nehrozí, že by reforma měla nějaký dopad na živé kauzy, uvedl Radiožurnál. V dokumentu se dále píše, že během všech reorganizací v policii byly detektivům ponechány jejich případy.

Organizační změna, která má začít v červenci, je podle vedení ÚOOZ nelogická a ohrožuje práci policie. "Nedůvěřujeme celému tomuto konceptu a nedůvěřujeme vedení Policie ČR, že tyto záměry jsou vedeny čistě snahou o zlepšení a zkvalitnění práce na poli boje s organizovaným zločinem," napsalo širší vedení útvaru v otevřeném dopise Chovancovi. Je připraveno předložit alternativní způsoby řešení.

Chovancovi lidé argumentují tím, že ne reforma, ale aktuální situace v policii ohrožuje vyšetřování. A to tím, že protikorupční policie a ÚOOZ si vzájemně konkurují.

autor: ČTK | 10. 6. 2016 8:20

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama