Nový šéf dopravky: Pro rychlost nad 130 nemáme dálnice

Markéta Chaloupská, mch
10. 11. 2008 15:06
Hostem Aktuálně.cz je Leoš Tržil
Šéf dopravní policie Leoš Tržil (v pozadí ředitel policie ČR Oldřich Martinů).
Šéf dopravní policie Leoš Tržil (v pozadí ředitel policie ČR Oldřich Martinů). | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Praha - Nový šéf dopravní policie Leoš Tržil vzkázal všem pirátům silnic, že se na ně chystá s novými silnými auty a vrtulníky.

Slibuje si od toho snížení počtu mrtvých při dopravních nehodách. Každoročně o deset procent.

A podle všeho by se mu to mohlo povést, jako ředitel jihomoravské dopravní policie totiž snížil v kraji nehodovost o třetinu.

V online rozhovoru se čtenáři Aktuálně.cz se vyjádřil i k nápadu zvýšit rychlost na dálnicích. "Máme na to dálniční síť vybudovánu?" odpověděl otázkou. "Staré dálnice - D1, D2 - určitě ne. U nových úseků je to otázkou diskuse, ale 130 km/h je dostačující," dodal.

A jak chce přimět řidiče k tomu, aby začali dodržovat předpisy? "Dávám přednost dynamickému výkonu služby - za provozu, který by reagoval na vámi popisované jevy. Další věcí je zklidňování dopravy v obcích, kde se klaním spíše k dopravně-inženýrským opatřením - ostrůvky, zvýšené přechody pro chodce apod.," naznačil.

Policejní prezident Oldřich Martinů Tržila do funkce jmenoval minulý týden. Nahradil Martina Červíčka, který se nedávno stal velitelem pražské policie.

Jeho další odpovědi najdete zde:

Odpovězeno: 10. 11. | 14:02Autor: Swarley

Otázka: Dobrý den, bydlim v Moravských Budějovicich (okres Třebíč), kde se nachází celkem tří stacionární radary na měření rychlosti. dva z nich jsou však na místě kde nikdy k žádné nehodě nedošlo a spíše zpomalují dopravu a vybírají peníze, než aby byly u škol Jaký je prosím váš názor na tuto problematiku

Leoš Tržil: S problematikou radarů v Mor. Budějovicích nejsem dostatečně seznámen, vím ale jistě, že zařízení ení v působnosti P ČR. Je otázkou, zda nemají působit spíše preventivně.

Odpovězeno: 10. 11. | 14:05Autor: Martin

Otázka: Dobrý den, myslím, si že by jste se měli zaměřit také na víkendy v noci. Sám jezdím v noci z práce domů a to co se na cestách poslední dobou děje je opravdu síla. Hlavně mladí lidé se nahanějí, ukazují co umí a určitě se najde i alkohol za volantem. Policejní kontrolu jsem několik let v noci neviděl

Leoš Tržil: Výkon služby dopravní policie i v noční době by se měl stát standartem, k pokrytí jsou využívány i jiné složky P ČR. Zlepšení očekám doplněním personálních stavů a větším zařazením policistů z nehodovek.

Odpovězeno: 10. 11. | 14:06Autor: Sláva

Otázka: Včera jste byl na tn.cz a položil jsem Vám otázku na ktero jsem nedostal odpověd. Proto je položím opět.
1/ Nemyslíte si, že rozhodnutí MDS ČR o zavedení zimní výbavy jen na části dálnce D1 je blbost, ale absolutní.
2/ Byl jste jmenován, či jste zvítězil v konkurzu?
Díky.

Leoš Tržil: 1) Souhlasím s tím, že optimálním řešením pro zimní období je používání zimních pneu plošně. Totéž byl i návrh policie.
2) Pro ustanovení na místo ředitele bylo vypsáno a provedeno výběrové řízení.

Odpovězeno: 10. 11. | 14:09Autor: jm

Otázka: Pochopil jsem spravne, ze vas recept je nulova tolerance a zavedeni 100% buzerace vzdy a vsude a to predevsim na dalnici?

Leoš Tržil: Záleží čemu říkáte nulová tolerance, chci zaměření na rizikové faktory, které ovlivňují následky dopravních nehod a jsou jejich příčinou - agresivita za volantem.

Odpovězeno: 10. 11. | 14:13Autor: Klaron

Otázka: Dobrý den, jaké jsou prosím presna kriteria pro vyber umisteni policejni kontroly k silnici (doposud jsem se docetl pouze, ze to zavisi na mistnim reditelstvi a podobne). Jaky je prosim jeste vas nazor na hladinu alkoholu pri rizeni, nebylo by lepsi zvysit limit na 0,3 promile? dekuji za odpvoed

Leoš Tržil: Výkon služby by měl být směrován do míst, kde dochází k dopravním nehodám s následky na životě a zdraví, do míst, kde dochází k častému porušení pravidel provozu příčemž následkem je riziko dopravní nehody.
V oblasti alkoholu zastávám hladinu 0,0, protože není možno jednoznačně konstatovat, že hranice do 0,3 neovlivňuje řidiče, je to věc, která je stále diskutovaná a je zde řada různých názorů - 0,3; 0,2 apod...

Odpovězeno: 10. 11. | 14:15Autor: AL

Otázka: Dobrý den, chci se zeptat jestli plánujete zvýšení dopravních kontrol těsně za hranicemi republiky. Bydlím blízko polských hranic a pokaždé když jedu do Polska tak v první vesnici za hranicemi narazím na jejich silniční kontrolu, tady v okolí jsme ji neviděl už tři roky.....

Leoš Tržil: nemyslím, že je dobré rozlišovat státní hranice apod., výkon služby musí být v místě, kde to vyžaduje situace, to je na posouzení jednotlivých regionů

Odpovězeno: 10. 11. | 14:20Autor: Sláva

Otázka: Jak chcete zatočit s korupcí u policistů, když odkud přicházíte je korupce mezi policisty velká a nic se tam nedělo, aby se toto odstranilo.
Jak chcete získat mladé lidi, aby nastoupili do služby a ty středního věku, abyste si udržel.

Leoš Tržil: Nevím odkud čerpáte informace o tom, že je korupce v Jmk velká, na rozdíl o jiných regionů. Z pohledu snižování korupčního prostředí jde o zavádění nových technických prostředků, jde o zavedení napr. nového způsobu zajišťování odtahových služeb, otázkou je i zavedení tzv. "provokatér" apod.. Z oblasti personální práce jde především o nabídku uplatnění v oblasti práce - koníček se může stát prací, tak jak jsem již zmiňoval např. motorkáři apod.. Z pohledu starších kolegů jde o stabilní prostředí, sociální jistoty apod..

Odpovězeno: 10. 11. | 14:22Autor: honza

Otázka: Mám otázku hodláte trestat i poslušné příznivce tuningu?Přijde mi nefér trestat člověka za to že má na svém autě nehomologované spoilery a přitom se chová slušně a jezdí předpisově...a nadruhou stranu bezohlední řidiči jsou stále mnohem méně trestani...

Leoš Tržil: Z oblasti tuningu - osobně se mi líbí namašlená vozidla, pěkně vyladěná, ale nesmí ohrožovat ostatní - co takhle STK? Horší je to s laděnými výfuky apod..

Odpovězeno: 10. 11. | 14:24Autor: Tomáš Z.

Otázka: Dobrý den, chci se zeptat, jak zkrotíte ty agresivní řidiče, kteří si vynucují přednost, troubí, blikají a najiždějí na vozidlo až na několik málo decimetrů. Zatím vidím jen měření na celkem přehledných místech a pokutování i mírně překročených rychlostí. Ale zásadní problém je, myslím, jinde.

Leoš Tržil: Dávám přednost dynamickému výkonu služby - za provozu, který by reagoval na vámi popisované jevy. Další věcí je zklidňování dopravy v obcích, kde se klaním spíše k dopravně-inženýrským opatřením - ostrůvky, zvýšené přechody pro chodce apod..

Odpovězeno: 10. 11. | 14:26Autor: no_name

Otázka: to ze nekdo bude slepe dodrzovat vymezene limyty za kazdou cenu nesnizi umrtnost, unas ty auta sami stary sroty vojetiny nedivim se ty umrtnosti a pak soferi co se plazej mimo obec 60km/h a pak nekomu ujedou nervy a nebezpecna situace je na svete !

Leoš Tržil: Používání technickcých prostředků aktivní i pasivní bezpečnosti rozhodně přispěje k ochraně života a zdraví při dorpavních nehodách. Ale smyslem je nehodě zabránit, dobrá je každá nehoda, ke které nedojde.

Odpovězeno: 10. 11. | 14:27Autor: jm

Otázka: Dobry den, mohl byste nam priblizit co si Vy osobne predstavujete pod pojmem silnicni pirat? Je to napr. "pilot" ritici se rychlosti 150Km/h po prazdne dalnici?

Leoš Tržil: Pirát silnice je ten, co ohrožuje svojí jízdnou ostatní - rychlá jízdy brzda-plyn, kliškování, nesprávné předjíždění apod.. Pirátem rozhodně nebude ten, který na dálnic pojede 150 a nikdo nikdo nebude, ale tím neříkám, že 150 je povolená.

Odpovězeno: 10. 11. | 14:29Autor: Pepa

Otázka: Jak to bude vypadat se zkouzkami v autoskole, nastane nejaka zmena? Napr. zavedeni zkusebni lhuty u novych ridicu (cca 1 rok), tak jako je tomu napr. v Estonsku

Leoš Tržil: Zkoušky v autoškole je otázka spíše pro MD, ale místo znalosti knstrukce vozidel např. výměna žárovek ( které vám u řady v vozů vymění v servise) bych doporučoval zásady defenzivní jízdy, školu smyku apod..

Odpovězeno: 10. 11. | 14:29Autor: Pavel

Otázka: Dobrý den, budete pokračovat v tradici chytání 60-km/h "pirátů" na padesátce a nebo se jako první v historii konečně rozhodnete postihovat opravdové příčiny nehod? (předjíždění odbočovacím pruhem, neoprávněné blokování levého pruhu na dálnici, předjíždění zprava, jízda na letních pneu ve sněhu atd.)

Leoš Tržil: Druhá část je správná, ale pozor v obci "50"

Odpovězeno: 10. 11. | 14:30Autor: Sláva

Otázka: Vydáte sazebník pokut, tak jako je to v Německu, kde za učitý přestupek je jasně napsán kolik to bude provinilce stát a ne jako u nás, že vše záleží na benevolenci policisty, kdy za stejný přestupek dávají všude jinou "odměnuu".

Leoš Tržil: Sazebník pokut policie nepotřebuje, ten má již stanoven v § 22 zákona 200/1990 Sb., o přestupcích, za což je často kritizována.

Odpovězeno: 10. 11. | 14:32Autor: jm

Otázka: Dobry den, jaky je Vas osobni nazor na povoleni vyssi rychlosti na dalnicich?

Leoš Tržil: Často diskutovaná otázka. Máme na to dálniční síť vybudovánu ? Stará dálnice - D1, D2 určitě ne. U nových úseků je to otázkou diskuse, ale 130 km/h je dostačující.

 

Právě se děje

Další zprávy