Nejistá sezóna. Stovky turistů uvízly v Tunisku i Brně

Domácí Domácí
16. 8. 2009 21:00
Pro turisty nebylo z nejasných důvodů přistaveno letadlo
Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie | Foto: Aktuálně.cz

Brno - Problémy českých cestovních kanceláří v krizovém roce mají pokračování, i když za patáliemi klientů společnosti Sunny Days jsou nejspíš nakonec spíše logistické než finanční důvody.

Několik set lidí o víkendu zůstalo v Tunisku a na letištích v Brně a Ostravě, protože nebylo letadlo, které by je dopravilo na dovolenou či zpátky domů.

Dlouhé čekání začalo pro mnohé z nich v sobotní večer, nakonec podle posledních zpráv by se letadla do Tuniska měla vydat v neděli krátce před půlnocí.

"Do daných destinací klienti odlétají dnes z Ostravy ve 23:00 a z Brna ve 23:50," uvedla pro ČTK Romana Jurášová ze Sunny Days.

Naopak zpátky z Tunisu se turisté vrátí v pondělí - do Ostravy ve 4:50 a do Brna v 5:40.

Klientům se firma omluvila a nabídla jim odškodnění. Podle Romany Jurášové si mohou turisté zdarma prodloužit pobyt z osmi dní na deset, u delších turnusů z 11 na 13 dní.

V Tunisku zaplatila podle mluvčího Asociace cestovních kanceláři Tomio Okamury cestovní kancelář klientům ubytování v hotelu s plnou penzí.

Soumrak krachu

Podobnými siutacemi, jakou o víkendu zažili zákazníci Sunny Days, začalo tento rok několik krachů cestovních kanceláří. Mluvčí Asociace cestovních kanceláří Tomio Okamura však míní, že v případě Sunny Days jde spíš jen o logistický problém.

Stejně tak samotná cestovní kancelář potíže připisuje přetíženým leteckým spojům.

"Máme problém z kapacitních důvodů. Je víkend, není žádná letecká společnost, která má volno," řekl Rádiu Impuls spolumajitel Sunny Days Ridá bin Ahmad.

"Nemáme potvrzeno, že by šlo o finanční problémy, spíše to zatím vypadá, že se jedná o logistickou chybu cestovní kanceláře," řekl Aktuálně.cz mluvčí Asociace cestovních kanceláří Tomio Okamura.

Zatím nic podle něho nasvědčuje tomu, že by Sunny Days měla finanční problémy, které už během letošní letní sezony položily několik cestovních kanceláří. Například za všechny další lety zaplatila, uvedl Okamura jako doklad svých slov. 

Hledá se letadlo

Cestovní kancelář původně tvrdila, že během dne odletí s letadlem ČSA, ale tato společnosi něco takového odmítla.  

"Žádný charterový let z Brna do Tunisu ani zpět nebyl tento víkend objednán žádnou cestovní kanceláří ani jiným zákazníkem," uvedla v České televizi Hejsková s tím, že do oblasti odlétala letadla tři, ale pouze z Prahy.

"Všechna vhodná letadla společnosti jsou v tuto chvíli plně vytížena, vyhovět tomuto požadavku v tak krátkém čase nebude možné," řekla.

Podle České televize do Brna přijel za klienty regionální ředitel Sunny Days pro jihomoravský kraj, ale nedokázal jim sdělit, kdy a zda na dovolenou odletí.

Reportér televize dokonce uvedl, že ředitel nebyl schopen klientům ani splnit žádost o stornování cesty.

Sunny Days patří mezi největší cestovní kanceláře v Česku
Sunny Days patří mezi největší cestovní kanceláře v Česku | Foto: Aktuálně.cz

Jedna z největších

Cestovní kancelář Sunny Days zahájila činnost v roce 1997. Specializuje se na lokality Rhodos, Kréta, Kypr, Tunisko a Egypt. Patří k největším cestovním kancelářím působícím v Česku. 

Poslední události jsou dalšími z komplikací pro české turisty v letošní sezoně. Zkrachovalo již pět cestovních kanceláří. Zatím posledním incidentem byly komplikace při odletu klientů společnosti Travel Service z Kréty kvůli poruše letadla VÍCE ZDE.

 

Právě se děje

Další zprávy