Podle armádního mluvčího Jorgeho Amarala byla nalezena v 8:14 místního času (13:14 letního SEČ). Podle BBC jsou na cestě odborníci na lidské ostatky, kteří je mají prozkoumat.
Na palubě letadla, které se ztratilo při letu z Brazílie do Paříže, bylo 228 lidí; nikdo podle všeho nepřežil. Příčiny nehody jsou stále nejasné.
Těla záchranáři našli asi 640 kilometrů severovýchodně od brazilských ostrovů Fernando de Noronha. za několik hodin upřesnili, že spolu s troskami vyzvedli z vody pozůstatky dvou mužů a zároveň věci. které potvrzují identitu letadla - například kufr a letenku se jménem, batoh s notebookem nebo částsedačky se sériovým číslem.
Ještě v půli týdne Brazilci po prozkoumání prvních nálezů tvrdili, že se nemusí jednat o havarovaný stroj. Proto jsou tentokrát opatrní a opakují, že potřebují víc předmětů a víc času na zkoumání. Ve spolupráci s Francií se chtějí soustředit hlavně na nalezení majáků a černé skříńky.
Doporučení o nových senzorech
Nejnovější zprávou od francouzských vyšetřovatelů pak je, že společnost Airbus nedávno zjistila, že senzory stroje typu A330 chybně informují o rychlosti letadel a doporučila svým klientům, aby je nahradili. Podle Paula-Louise Arslaniana to však neznamená, že by vadné senzory musely být příčinou nehody.
„Některé senzory byly určeny k výměně... ale to neznamená, že by bez výměny senzorů bylo letadlo vadné," prohlásil šéf francouzského Úřadu vyšetřování analýz a bezpečnosti civilního letectví (BEA).
Podle Airbusu doporučení vyměnit senzory nesouviselo s aktuální bezpečností strojů. „Jsou zde neustálá vylepšení a modifikace týkající se jakéhokoliv letadla," prohlásil mluvčí společnosti Stefan Schaffrath.
Agentura Reuters uvedla, že není zatím zřejmé, zda byly senzory na zmizelém stroji Air France vyměněny, či nikoliv.
Podle další sobotní informace vyšetřovatelů let AF447 automaticky vyslal před svou zkázou celkem 24 hlášení o chybě.
Francouzský úřad rovněž oznámil, že nemělo zapnutého autopilota, než se letadlo Air France ztratilo radarům nad Atlantikem. Zatím se ale neví, zda autopilot nebyl zapnutý cíleně, nebo nefungoval.
V časovém rozpětí čtyř minut před havárií - tedy od 4:10 do 4:14 SELČ - vyslaly přístroje letadla automaticky sérii hlášení typu ACARS (o nesrovnalostech, závadách nebo vysazení některého ze systémů).
Poslední hlášení o pozici letadla bylo odesláno ve 4:10 SELČ, tedy zhruba čtyři minuty před tím, než se stroj ztratil z obrazovek radarů.
Také výrobce letadel došel k závěru, že přístroje inkriminovaného letounu podávaly nesouvislé údaje z různých měřičů a zápasily s mohutnou bouří.
Podle televize CNN křižovalo ve stejnou dobu blízký prostor dalších 12 letadel, z toho dvě společnosti Air France (z Buenos Aires a ze Sao Paula) - ale žádné z nich nehlásilo potíže. To by mohlo ukazovat na technické problémy inkriminovaného airbusu.
Blíží se ponorka
Pátrání po vraku letadla a černých skřínkách stále pokračuje. USA zapůjčily pátračům přístroje na zachycení akustických signálů černých skřínek. Přístroje jsou nyní přepravovány na místo neštěstí a budou umístěny na dvou lodích, které začnou v oblasti pátrat.
Francie kromě toho vyslala do oblasti neštěstí svou atomovou ponorku Emeraude, jejíž sonary jsou rovněž schopny zachytit signály daného typu. Ponorka má činnost zahájit začátkem příštího týdne.
Navíc je v oblasti francouzské výzkumné plavidlo se dvěma miniponorkami schopnými dosáhnout hloubky až šest tisíc metrů. Dno Atlantiku je v předpokládaném místě neštěstí asi tři tisíce metrů hluboko.