Motorkář na Plzeňsku vlétl při závodech do diváků. Zranil čtyři muže

ČTK ČTK
24. 3. 2019 15:25
Motorkář v neděli po poledni při motokrosových závodech v Merklíně na Plzeňsku vletěl do diváků a zranil čtyři muže ve věku 40 až 65 let. Šlo o tři lehčí a jedno středně těžké poranění. Všichni muži jsou při vědomí a byli převezeni vrtulníkem i sanitkami do plzeňské fakultní nemocnice. Motorkář vyvázl bez zranění. Podle krajské policejní mluvčí Dagmar Jirouškové šlo o měřený trénink. "Jednačtyřicetiletý motorkář nezvládl řízení v pravotočivé zatáčce a vjel do lidí stojících za páskou," uvedla. Závod po přerušení pokračoval.
ilustrační snímek
ilustrační snímek | Foto: Jiří Šimeček
 

Právě se děje

před 22 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy