Praha - Vzápětí poté, co sociální demokraté na pozici volebního lídra vyměnili Bohuslava Sobotku za Lubomíra Zaorálka, rozjel ministr zahraničí kampaň, kterou má plně ve své režii. Má i hlavní slovo při vymýšlení billboardů, kterými se bude snažit ČSSD přitáhnout voliče. První takový slogan představil ve čtvrtek sám Zaorálek.
"Tento billboard jsme vymysleli v okruhu tří, čtyř lidí. Měli jsme asi šest návrhů, které jsme ukázali vybraným lidem, a byli jsme překvapeni, že tento sklidil absolutně největší úspěch," řekl Zaorálek. Podle něj byl pro lidi nejsrozumitelnější.
Na billboardu je Zaorálkova fotka a nápis: "Když bohatne země, musí bohatnout i lidé". Během srpna by se měl bilboard objevit na mnoha místech s tím, že do voleb vyjde ČSSD ještě s dalšími náměty. Jaké budou, ještě není jasné, ale graficky budou podobné jako ten nynější.
Chci zaútočit na levnou práci, tvrdí Zaorálek
Zmínkou o bohaté zemi a bohatých lidech chce Zaorálek pokračovat ve své kampani, ve které ze všeho nejvíce kritizuje nízké mzdy a nelehkou životní situaci mnoha lidí.
"Chceme připravit politiku, která umožní, aby se lidé na prosperitě České republiky podíleli, a součástí této prosperity musí být to, že se lidem bude žít lépe," vysvětloval lídr nejsilnější vládní strany s tím, že špatný život lidí produkuje levná práce.
"Proto takové práci vyhlašuji válku. Chci na levnou práci zaútočit. Levná práce činí nejrůznějšími způsoby náš život nekvalitní. Mluvím s lidmi, kteří pracují, ale mají pocit, že je to k ničemu, protože levná práce nedává jejich životu stabilitu," tvrdí Zaorálek.
"Lubomír Zaorálek byl čtyři roky ve vládě. Tváří se, jakoby vstoupil do ČSSD včera, přitom za její politiku je už dlouho spoluzodpovědný," říká předseda ODS Petr Fiala.
Koaliční strany podle Fialy čtyři roky ignorovaly potřeby lidí, zanedbávaly příležitosti, které nabízel hospodářský růst. Zvyšovaly byrokracii, dotovaly velké firmy a pronásledovaly malé podnikatele.