Zemřel malíř samouk Libor Vojkůvka, kromě výtvarného umění se věnoval také hmyzu

ČTK ČTK
22. 9. 2018 14:55
Šternberský malíř podlehl těžké nemoci v 71 letech. Jeho díla jsou vystavena v mnoha galeriích a soukromých sbírkách.
Malíř Libor Vojkůvka na snímku z roku 2011.
Malíř Libor Vojkůvka na snímku z roku 2011. | Foto: ČTK

Šternberk - Ve věku 71 let zemřel v noci na sobotu po těžké nemoci šternberský malíř Libor Vojkůvka. Uvedl to server Blesk.cz, kterému informaci sdělil galerista a Vojkůvkův přítel Jiří Skácelík.

Vojkůvka byl také nadšeným cestovatelem a cestovatelské zážitky a zkušenosti z řady zemí se odrazily v jeho tvorbě.

Vojkůvka podle serveru bojoval v posledních měsících s nádorem mozku. "Zemřel v nemocnici, kde měl veškerou péči. Bohužel to bylo nezvratné," sdělil serveru Skácelík.

O úmrtí malíře informovala i šternberská radnice na svém webu. "Libor Vojkůvka byl populární šternberskou osobností se širokým záběrem aktivit, kromě výtvarné tvorby byl také nadšeným cestovatelem, entomologem, hudebníkem i bavičem," oznámilo město.

Vystudovaný zahradník Vojkůvka, který se narodil 23. července 1947, rád kreslil už odmala, ale intenzivněji se umění začal věnovat až v 70. letech.

Dnes jsou díla malířského samouka zastoupena v mnoha galeriích i soukromých sbírkách. Vojkůvkou namalovaná filmová klapka například drží rekord v tradiční dobročinné dražbě na zlínském festivalu filmů pro děti a mládež.

Nedílnou součástí Vojkůvkova života bylo cestování. Výjevy z jeho putování do celého světa nechybí na jeho obrazech, ze kterých na diváka koukají opičky, mořské rybky, velryby nebo tygři.

"Bez cestování bych nemaloval. Je to nedílná součást mé tvorby. Nejen, že si tak fyzicky odpočinu, ale v cizině načerpávám inspiraci," svěřil se kdysi Vojkůvka.

 

Právě se děje

před 28 minutami

Tesco varuje před podvodnými SMS zprávami o výhře v soutěži. Firma žádnou neorganizuje

Společnost Tesco varuje před podvodníky, kteří rozesílají lidem SMS zprávy o tom, že si mají u ní vyzvednout výhru v soutěži. Firma informovala, že žádnou takovou soutěž neorganizuje a zákazníci nemají na uvedené zprávy reagovat.

"Tato podvodná aktivita poškozuje dobré jméno společnosti Tesco. Podniká proto všechny dostupné kroky, aby ochránila své zákazníky i své podnikání," uvedli zástupci firmy.

V případě pochybností mají podle nich zákazníci kontaktovat zákaznickou linku firmy 800 222 555 a ověřit si, jestli jde o její oficiální soutěž.

Další zprávy