Český film ve 3D. Přece se točí!

Český film ve 3D. Přece se točí!
Karel Roden či Arnošt Goldflam. Scéna s kachnami v ulicích Písku. Co bude ve výsledném snímku v tzv. hloubce anebo před rovinou plátna, je předmětem častých diskuzí tvůrců za kamerou
Režisérem a kameramanem pohádkového muzikálu V peřinách je František Brabec (Máj) a tohle je jeho nástroj.
A co je to vlastně to 3D u filmu?
Základní technologie každého trojrozměrného obrazu spočívá ve složení dvou odlišných, ale přesně souosých, úhlů pohledu na scénu. Stereofotoaparát má dva objektivy a natáčení 3D filmu vyžaduje dvě synchronně snímající kamery. A protože potřebná vzdálenost mezi nimi je často menší než lze technicky dosáhnout umístěním kamer vedle sebe, používá se polopropustné zrcadlo a upevnění jedné z kamer ve svislém směru.
Foto: Jan Langer
Jan Langer
24. 6. 2010 11:32

Neustálé překalibrovávání kamer, ladění prostorového efektu, čekání na slunce nebo mrak - toť zdlouhavá procedura natáčení ve "3D".

Lavinový úspěch Cameronova filmu Avátar vzbudil o tyto technologie vlnu nebývalého zájmu. Po přírodovědných, akčních a sci-fi snímcích se i u nás začal točit hraný film pro trojrozměrnou projekci. Podívejte se.

 

Právě se děje

Další zprávy