Praha - Největší vliv v českém světě médií má šéf hnutí ANO Andrej Babiš. Na druhé místo časopis zařadil generálního ředitele České televize Petra Dvořáka a o třetí a čtvrtou příčku se dělí noví vlastníci vydavatelství Ringier Axel Springer CZ - podnikatelé Daniel Křetínský a Patrik Tkáč.
Žebříček 50 nejvlivnějších lidí českých médií vyšel v lednovém čísle Forbesu. Loni zvítězil generální ředitel mediální skupiny CME, pod kterou spadá skupina Nova, Adrian Sarbu.
Babiš je podle žebříčku zároveň i největším skokanem mezi mediálními hráči. Loni byl Babiš, vydavatel minoritního bezplatného deníku 5+2, v žebříčku nováčkem.
V roce 2013 majitel Agrofertu získal vydavatelství MAFRA, vydávající celostátní deníky MF DNES a Lidové noviny, a také nejposlouchanější rozhlasovou stanici Impuls. Transakci ještě musí schválit antimonopolní úřad.
V první desítce žebříčku je osm podnikatelů, kteří figurují nebo budou figurovat v médiích jako majitelé. Velká část médií se tak dostává pod kontrolu domácího kapitálu, což je pro českou společnost zcela nová situace, napsal Forbes.
O pořadí v žebříčku rozhoduje jak vliv daného média, který Forbes vyhodnocuje zejména na základě sledovanosti, poslechovosti či prodaného nákladu, tak také to, kdo o obsahu a fungování daného média rozhoduje - z pozice majitele nebo v rámci managementu.
Deset nejvlivnějších (podle Forbesu)
1.Andrej Babiš - majitel; AGF Media, Mafra, Impuls
2.Petr Dvořák - generální ředitel ČT
3.-4.Daniel Křetínský, Patrik Tkáčnoví - majitelé; Ringier Axel Springer CZ
5.Jaromír Soukup - majitel; Empresa Media, Médea
6.Zdeněk Bakala - majitel; Economia, Centrum Holdings
7.Ivo Lukačovič - majitel; Seznam.cz
8.Ivan Zach - spolumajitel; TV Prima
9.Michel Fleischmann - prezident; Lagardere Active ČR
10.František Savov - majitel; Mladá fronta