Fischer dostal od Mafry 92% slevu na inzerci

Zuzana Hronová Domácí Zuzana Hronová, Domácí
30. 11. 2012 21:19
Žádného prezidentského kandidáta nezvýhodňujeme, mají stejné podmínky, brání se Mafra
Foto: Vojtěch Marek

Praha - Kancelář Jana Fischera zveřejnila přehled cen a slev za předvolební kampaň v médiích. Slevy ve výši 70-90 procent za inzerci nejsou výjimkou. Média však jakékoliv zvýhodňování popírají.

Údaje zveřejnila Kancelář Jana Fischera na stránkách Jan Fischer 2013.

"Vzhledem k častým dotazům na výši slev poskytnutých médii, u kterých nakupujeme inzertní prostor pro účely volební kampaně Jana Fischera, jsme v zájmu udržení naprosté transparentnosti vypracovali přehled cen, za které jsme inzerci u jednotlivých vydavatelů doposud nakoupili," vysvětluje kancelář důvody zveřejnění.

Kancelář Jana Fischera jedná s vydavateli na přímo, bez agentur, dodává.

Sleva? Zvýhodnění? Ne, ne

Za čtyřstranu ze 17. října 2012 v rámci balíčku "TOP KOMBI", což je inzertní kombinace celostátního vydání deníků MF Dnes a Lidové noviny, zaplatil Jan Fischer 297 675 Kč, ačkoliv jeho ceníková cena má být 4 121 712 Kč, slevu tedy Kancelář vypočítala na 92,8 %.

"Nemůžeme komentovat obchodní podmínky jednotlivých klientů. Můžeme vás ale ubezpečit, že všichni kandidáti na post prezidenta republiky mají porovnatelné podmínky a nikdo není zvýhodněn,"  uvedl k tomu mluvčí společnosti Mafra a člen jejího představenstva  Roman Latuske.

Významnou slevu podle údajů kanceláře měl Janu Fischerovi poskytnout i deník Právo.

Za čtyřstranu v Právu  12. října 2012 Fischer zaplatil místo 983 200 korun pouze 144 600 Kč, sleva tak měla činit 85,3 procenta.

Podle Věry Drlíkové z inzertního oddělení Práva se však o slevu nejedná: "1,20 Kč krát tištěný náklad je cena beze slevy za čtyřstranu. Cena je standardní pro všechny klienty," odpověděla Aktuálně.cz na dotaz, proč dali prezidentskému kandidátovi takovou slevu. 

"My jsme na základě zájmu novinářů, kteří se nás ptali na 'slevy', vypočetli jak rozdíl mezi ceníkovou cenou nakupované reklamy, tak cenou agentury Admosphere a námi dosaženou nákupní cenou (bez DPH)," popisuje postup Fischerovy kanceláře její mluvčí Jana Víšková.

Na návštěvě v Kanceláři Jana Fischera:

Nákup reklamního prostoru v médiích obecně i v případě kampaně Jana Fischera podle ní probíhá jako každý jiný nákup produktu či služby. "Je na každém obchodníkovi, jaké slevy svým zákazníkům poskytne," říká Víšková.

Jak mluvčí dodává, veškeré vynaložené náklady na kampaň Jana Fischera jsou patrné na jeho transparentním účtu: http://www.jan-fischer.cz/kancelar/financovani.

 

Právě se děje

Další zprávy