reklama
 
 

Dokončení dálnice D8 se zřejmě protáhne do roku 2016

13. 3. 2014 18:34
Kromě legislativních problémů může dostavbu dálnice zbrzdit i sanace sesunutého svahu u Litochovic na Litochovic na Litoměřicku.

Litochovice - Úsek dálnice D8, který vede Českým středohořím, bude zřejmě dostaven až v roce 2016. Dostavba se už několikrát posouvala, naposledy mluvilo ministerstvo dopravy o konci roku 2015.

"Na zprovoznění stavby potřebujeme zhruba dvaatřicet měsíců a když se nám podaří dohodnout se zhotovitelem, můžeme termín o několik měsíců zkrátit. Podle mých odhadů je reálná polovina roku 2016," řekl vedoucí stavby František Zuckerstein.

Ředitelství silnic a dálnic podle něj brzdí především legislativa. "Výklad centrálních orgánů k aplikaci zákona o veřejné zakázce a zejména pojmů změn a víceprací se dostaly do stádia, kdy nejsme příliš operativně schopni schvalovat realizační dokumentaci stavby," uvedl Zuckerstein.

Spory se týkají některých částí stavby, jejíž součástí je 29 mostů a dva tunely.

Kromě legislativních problémů může dostavbu dálnice zbrzdit i sanace sesunutého svahu u Litochovic na Litoměřicku. Více než 500 milionů metrů krychlových se utrhla loni v červnu a už téměř hotovou stavbu zasypala.

Ministr dopravy Antonín Prachař při čtvrteční návštěvě stavby nechtěl termín dokončení stavby odhadovat.

"Musíme vycházet z toho, co tady zjistíme. Cokoli bych řekl, tak by nemusela být pravda, k takovým závazkům se nechci přihlásit," řekl Prachař.

Dobu trvání geologického průzkumu nikdo nezná

Lesy ČR začaly kácet stromy v místě sesuvu. Ministerstvo dopravy pak vybere firmu, která udělá v lokalitě geologický průzkum.

"Od dubna, pokud půjde vše podle plánu, začne geologický průzkum. Dobu jeho trvání nedokáže nikdo odhadnout," uvedl Prachař.

Variantu, že by se dálnice na současné trase dostavět nemohla, ministr dopravy nepřipouští. "Musíme najít řešení, které vyřeší tento problém. Jsme v chráněné krajinné oblasti, tady nemůžeme hledat trasu. Je tady utracena spousta peněz," dodal Prachař.

Dálnice D8 má spojit Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem v Německu. O její trasu přes České středohoří se vedou už od 90. let spory. Mezitím automobilová doprava na sever do Německa zhoustla natolik, že po obou objízdných trasách přes Ústí nad Labem a Teplice jezdí až 10.000 aut denně.

autor: ČTK | 13. 3. 2014 18:34

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama