Foto: Dálnice D8 je stále zasypaná. Zprovoznění v nedohlednu

Podívejte se na obsáhlou fotogalerii - zobrazí se po kliknutí na obrázek.
Dálnice D8 z Prahy do Berlína je jediná tuzemská dálnice stavěná v chráněné krajinné oblasti. Tady zatáčí kolem Lovoše do CHKO České středohoří. Kontroverzní úsek mezi Lovosicemi a Řehlovicemi se začal stavět v roce 2007. Měl být hotov v roce 2010 a stát deset miliard korun.
Politici nedbali na varování Českého geologického úřadu, natož ekologického sdružení Děti Země, že stavět tudy je nebezpečné. Václav Klaus při návštěvě stavby neskrýval své rozhořčení nad "ekoteroristy" brzdícími stavbu.
7. června 2013 se na stále rozestavěnou dálnici - kilometr od místa, kde se před rokem rozčiloval pan prezident - sesul svah pod lomem v kopci Kubačka.
500 tisíc m3 se po čtrnácti dnech pomalu zastavilo a na dvou stech metrech pohřbilo dílo našich techniků a stavbařů.
Foto: Ludvík Hradilek
Ludvík Hradilek Ludvík Hradilek
10. 3. 2014 11:10
Odstranění sesuvu na rozestavěné dálnici z Prahy do Drážďan mělo podle vládní zprávy trvat 12 až 18 měsíců. Práce by měly být v polovině. Ve skutečnosti se neudělalo nic. Podívejte se na to.

Praha - V červnu loňského roku hodně pršelo, v Čechách byly povodně. Tři čtvrtě roku poté jsou následky v obcích podél řek zahlazeny.

Největší škodu však napáchala velká voda na hoře. Ohromná masa kamení, hlíny i s lesem se sesula do úbočí pod kopcem Kubačka v Českém středohoří. Nikomu se nic nestalo.

Byl by to jen zajímavý geologický úkaz, kdyby pod kopcem nevedla rozestavěná dálnice z Prahy do Drážďan.

Do odstranění závalu se nikomu nechce. Vlastně se ani neví, jestli to půjde.

Ředitelství silnic a dálnic spolu s Českou geologickou službou už měsíc po sesuvu připravilo pro vládu plán sanací. Odhadovali, že to může stát miliardu korun a trvat jeden a půl roku. Plán měl devět bodů. Dodnes byl splněn první z nich - vymezení prostoru závalu.

Další body jsou ovšem náročnější, na odvezení sesutého materiálu by bylo potřeba naložit 100 000 nákladních aut. Přitom hrozí nebezpečí, že se utrhne další část kopce.

Je možné, že nakonec dojde na slova ochránců krajiny a bude nutné nechat stávající stavby stát a postavit nový tunel. Tedy další odklad stavby a další miliardy korun.

Diskutovat můžete zde

 

Právě se děje

Další zprávy