Praha - Na 50 expertů vystoupilo z pracovní skupiny, která na ministerstvu školství připravuje plán na zlepšení vzdělávání znevýhodněných dětí.
Napsaly to Lidové noviny. Ministr školství Josef Dobeš (VV) prý tomuto tématu nevěnuje dostatek pozornosti a nekoná žádné konkrétní kroky na podporu romských nebo postižených žáků.
Kvůli segregaci dětí do zvláštních škol přitom sklízí Česko mezinárodní kritiku. Ministerstvo se podle LN brání, že se rozhodlo změnit strategii, proto s experty nikdo nekomunikoval.
"Pod stávajícím vedením ministerstva školství se inkluzivní vzdělávání stále zřetelněji stává pouhou rétorikou," míní odborníci na lidskoprávní problematiku, například z organizací Amnesty International, Člověk v tísni, Agentury pro sociální začleňování a dále některých univerzit a neziskových spolků.
Skupina čítající více než stovku expertů byla ustavena na jaře loňského roku, měla připravit kroky k naplňování čerstvě schváleného Národního akčního plánu inkluzivního vzdělávání (NAPIV). Za Dobešova působení se však skupina sešla jen jednou.
Ministr navíc rozpustil odbor, který připravoval plán na začleňování problémových dětí do běžných škol. Dobeš se už dříve hájil tím, že konkrétní výsledky se za tak krátký čas nemohly projevit.
Podle šéfky odboru Renaty Ježkové, která má rovné příležitosti na ministerstvu školství na starosti, se jen mění strategie. "NAPIV neumřel, dostává pouze jasná pravidla," řekla listu.