Praha - Hlavní zpravodajskou relaci České televize Události sleduje od dubna, kdy se zprávy vysílají v novém kabátě, v průměru 630 tisíc diváků starších 15 let.
Pro ČT je to dobrá, ale i špatná zpráva. Dobrá v tom, že oproti stejnému období loni přibylo Událostem 109 tisíc diváků. A špatná, že na první vysílání nových Událostí se dívalo více než milion lidí, tedy přibližně o 370 tisíc víc než je dvouměsíční průměr.
Mluvčí veřejnoprávní televize Michaela Fričová uvedla, že oproti loňsku se podíl na sledovanosti nových Událostí zvýšil o více než tři procenta, takže na zprávy na ČT1 a ČT24 se aktuálně dívá pětina lidí, kteří mají zapnutou televizi.
Fričová zdůraznila, že Události získaly nejvíc diváků mezi středoškolsky a vysokoškolsky vzdělanými lidmi, podíl těchto diváků vzrostl o zhruba čtyři procenta.
S velkým náskokem vedou Televizní noviny
Nejvíc lidí se dívá na Televizní noviny na Nově, v dubnu a květnu to bylo průměrně 1,8 milionů lidí (51 procent všech diváků u televize). Zprávy Prima family sledovalo v této době bezmála 850 tisíc lidí (27,6 procent).
Nové Události vysílají od 1. dubna z nového studia a v delším čase. Změnila se i struktura zpráv a vylepšilo technické zázemí. Události se více věnují domácímu dění, ale zůstal zachován i vysoký počet příspěvků ze zahraničí, každý den jsou v relaci dva příspěvky z kultury a regionů.
"Průměrný počet zpravodajských příspěvků se od začátku vysílání nových Událostí zvýšil z průměrných třinácti domácích zpráv v roce 2011 na dvacet dva zpráv," sdělila mluvčí Fričová.
Více vlastních témat
Někteří mediální experti včetně předsedy Rady České televize vyčítají novým Událostem, že jim chybí víc vlastních témat. Vedení zpravodajství ČT uvedlo, že se to snaží řešit například vytvořením mikrotýmů redaktorů, které povede nejzkušenější novinář.
Částečně se obměnil i editorský tým nebo se změnila organizace práce.
"Od těchto změn si slibujeme především nové nápady a výběr témat pro hlavní zpravodajskou relaci," řekl šéfredaktor Petr Mrzena.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Co nabídne TV program?