Čtvrt milionu dětí stráví část letních prázdnin na táboře. Jen na skautských táborech to má být třicet tisíc dětí. Skaut-Junák tak zůstává největším pořadatelem letních táborů. Ty se konají nejčastěji ve stanech s podsadou či v indiánských tee-pee a bývají vyvrcholením celoroční činnosti. Stále ale "frčí" i tábory s celotáborovým tématem či hrou: různá dobrodružná putování, historické příběhy, Divoký západ, vikingové či téma pravěku.
Novinky: Youtube a počítače
O táborech s youtubery, ikonami mladých či počítačových nebo jinak moderně a trendově zaměřených táborech je sice hodně slyšet, ale podle předsedy České rady dětí a mládeže Aleše Sedláčka jich zase tolik není. "Pořád je to minimum. Tradiční tábory určitě převládají. Je otázka, co si z tábora dítě odnese, když neopustí své přirozené prostředí. Ale pokud by jinak sedělo samotné doma, je taková volba určitě lepší," míní Sedláček. Například Videocamp od společnosti 4camp slibuje i účast oblíbených youtuberů, týden na takovém táboře ale stojí bezmála šest tisíc korun.