Praha - Autor emotivní kampaně, která řidiče varuje před nebezpečným chováním na silnici, režisér Filip Renč natočil ještě další tři spoty se stejnou tématikou.
Od září je vysílá Česká televize a podle ohlasů jsou ještě působivější než klipy v kampani Nemyslíš - zaplatíš, jejímž autorem je rovněž Renč.
"Spoty jsem natočil ve spolupráci s agenturou Proillusion film a napsal jsem k nim i scénář. Mají hodně emotivní příběh a jsou dlouhé téměř minutu," řekl Aktuálně.cz režisér.
Ministerstvo dopravy si menší záložní kampaň nechalo udělat jako pojistku, kdyby se veřejná soutěž na velkou kampaň protáhla. "Slíbili jsme, že v druhé polovině roku zahájíme kampaň. To jsme chtěli dodržet," vysvětluje Ivana Jelínková z tiskového oddělení ministerstva dopravy.
Agentura navíc zajistila, že Česká televize bude minutové snímky vysílat zdarma, i když až po dvaadvacáté hodině.
Spoty s názvy Embryo, Autosedačky a Nebezpečné předjíždění poběží na ČT do konce roku. Kampaň Nemyslíš - zaplatíš bude trvat až do roku 2010.
Nejpracnějším je podle režiséra klip s názvem Embryo, který je vytvořen pomocí 3D animaci. "Tímto způsobem jsme chtěli ukázat lidem, co se stane embryu při rychlé jízdě a následné autonehodě. Byla to hodně náročná práce, která trvala několik měsíců," řekl.