ČT mění logo. Pořádné neměla pět let, říká Dvořák

Pavel Baroch
30. 9. 2012 20:00
Veřejnoprávní televize bude od 1. října vysílat s logem "rozpůlené obrazovky"
Nové logo České televize
Nové logo České televize | Foto: Česká televize

Praha - Česká televize bude od pondělí označovat své programy novým logem.

"Rozpůlená obrazovka" - nový symbol veřejnoprávní televize - se ve vysílání objeví přesně rok poté, co se funkce generálního ředitele ujal Petr Dvořák.

Televize sice plánovala, že se nové logo objeví už v září, ale nakonec se jeho nasazení o měsíc opozdilo kvůli posunutí práce s podzimním vysíláním ČT.

Kromě nového loga se od 1. října změní i grafika, předěly a znělky. Z ČT4 se stane ČT sport. Ředitel Dvořák vysvětlil grafickou proměnu tím, že veřejnoprávní televize už pět let neměla vlastní logo, ale pouze značky jednotlivých kanálů.

"Je to snad jediná televize v Evropě, která to takhle dělá," řekl Dvořák, když v dubnu představoval nový znak veřejnoprávní televize, který vytvořilo Studio Najbrt ve spolupráci s kreativním týmem České televize.

Změna na stovky tisíc

Za návrh loga a související služby zaplatila ČT studiu 430 tisíc korun, za vytvoření originálního písma s neomezenou licencí se zavázala zaplatit 400 tisíc.

"Za další práce v oblasti grafiky, grafických předělů a znělek počítáme s částkou 970 tisíc korun. Jsou to ovšem náklady, které bychom stejně vyčlenili na nové grafické identy a znělky spojené s podzimním vysíláním, i kdybychom nové logo nezaváděli," konstatovala mluvčí Fričová.

Současné logo brzy skončí.
Současné logo brzy skončí. | Foto: Ludvík Hradilek

Dodala, že nový vizuální styl České televize se bude zavádět metodou takzvaného "postupného opotřebování", aby se náklady rozložily v čase.

"Tak bychom při obměně postupovali i bez nového loga," poznamenala Fričová. "Implementaci nového loga i mimo obrazovku nebudeme navazovat na jeden konkrétní den, ale uskutečníme ji postupnou obměnou."

Spoluautor loga odešel z ČT

Z České televize ještě před oficiálním zavedením nového loga odešel ředitel marketingu a obchodu Jan Svoboda, který se na novém vizuálním pojetí ČT podílel.

Svoboda, neúspěšný kandidát na generálního ředitele veřejnoprávní televize, opouští ČT k 30. září, po deseti měsících ve funkci. "Nastal čas posunout se dál, a proto jsem se po důkladném zvážení rozhodl přijmout zajímavou pracovní nabídku, kterou jsem dostal," zdůvodnil odchod Svoboda.

 

Právě se děje

Další zprávy