Praha - Český rozhlas mění po 17 letech své logo. Tvoří ho velké písmeno R, které bude v mírných barevných obměnách společné pro všechny stanice.
"R jako rozhlas, rádio, Radiožurnál, regionální vysílání," vysvětluje v tiskovém prohlášení tiskový mluvčí rozhlasu Jakub Čížek. Základní barvou rádia zůstala tmavě modrá.
ČRo zvažoval takovou změnu již několik let a podle ředitele ČRo Petra Duhana byla nyní již kvůli rostoucímu počtu projektů nevyhnutelná.
"Věřím, že nový logotyp umocní postavení rozhlasu jako moderního veřejnoprávního média a doufám, že jej posluchači přijmou vstřícně a že přispěje k lepší identifikaci jednotlivých stanic, uměleckých těles i jednotlivých projektů," doplnil Duhan.
Autorem "erka" je Studio Marvil. To vyhrálo veřejnou zakázku, kterou rozhlas vyhlásil v dubnu loňského roku. Cena zakázky dosáhla 2,2 milionu korun.
Český rozhlas v novém kabátě
"Cílem bylo vytvořit silnou značku, která se stane vizuálním synonymem Českého rozhlasu. Formálně jednoduché, téměř až abstraktní ztvárnění značky zaručuje její univerzální aplikovatelnost v různých velikostech a barevných provedeních a současně jí dodává poměrně unikátní a lehce zapamatovatelný výraz," vysvětluje jeho použití Pavel Zelenka.
Ten dodal, že stejný logotyp využili i na další propagační materiály nebo i na budovy Českého rozhlasu.
Staré logo dostalo ocenění
Dosavadní logo používal Český rozhlas od roku 1996, jeho autorem je agentura Men On The Moon a v roce 1997 získalo ocenění Logo roku.
Od roku 2000 postupně loga přibývala s tím, jak vznikaly nové stanice, i tehdy ale nesly alespoň prvky své "mateřské lodi".
Změna logotypu však není jedinou novinkou Českého rozhlasu. Již 1. března vznikne nová stanice Český rozhlas Plus, která by měla odolávat nové konkurenci.
ČRo Plus, jejímž šéfem se stane současný šéfredaktor ČRo 6 Daniel Raus, bude nucena do svého osmihodinového denního vysílání vstřebat program tří doposud samostatně fungujících stanic - ČRo 6, ČRo Leonardo a Rádia Česko.
Český rozhlas si od sloučení všech tří stanic slibuje "konec tříštění sil v několika redukovaných a neplnohodnotných staničních projektech" a zejména milionové úspory.