Praha - Komparsisté, kterým volební tým Jana Fischera zaplatil dopravu a ušlou mzdu, tvořil v pátek část kandidátovi nakloněného publika při Fischerově televizním duelu s Milošem Zemanem. Agentuře ČTK to v sobotu potvrdila mluvčí Fischerovy kanceláře Jana Víšková. Televize Prima Family, která předvolební prezidentskou debatu pořádala, si podle ní ušetřila produkční práci, když volební týmy obou kandidátů pověřila tím, aby každý do pořadu přivedl 200 kandidátových příznivců.
Pokud by se páteční diskuse vysílala živě ve 20:15, nebyl by podle Víškové se sháněním lidí do hlediště žádný problém. "Pořad se ale předtáčel mezi 12:00 a 15:00. Vzhledem k naléhání produkce, že nesmí zůstat žádná místa prázdná, jsme místo čtyřiceti dobrovolníků, kterým se nakonec do Prahy nepodařilo dostat, povolali 40 lidí," uvedla mluvčí Fischerova týmu.
Podle zpravodajských serverů dostali komparsisté za účast 800 korun.
Zbývajících 160 míst obsadili dobrovolníci a Fischerovi příznivci. Víšková naznačila, že s podobnými problémy se podle jejích informací potýkal i tým protivníka.
Zemanovce svezli "nějakým způsobem"
Podle Hany Burianové, mluvčí Zemanova volebního týmu, byli ale na straně expremiéra Zemana ve studiu většinou členové a příznivci jeho Strany práv občanů - Zemanovci.
"Určitě placeni nebyli," zdůraznila Burianová s tím, že v některých případech pro ně byla ze vzdálenějších míst "nějakým způsobem" zajištěna hromadná doprava. Mluvčí ale nechtěla příliš komentovat rozhodnutí televize nechat zvaní hostů na kandidátech.
Estráda s následky?
Placení komparsisté, kteří v části tvořili tábor Fischerových příznivců, byli podle Víškové záložním řešením, nezbytným k tomu, aby tým vyhověl dramaturgii pořadu. Mluvčí se do organizátorů debaty opřela, když poznamenala, že její "estrádní formát" Fischerův tým nepovažuje za vhodný pro prezidentskou volbu. "Účinkování ale nebylo možné bez následků odmítnout," podotkla mluvčí.
Vyzdvihla v této souvislosti přístup veřejnoprávní České televize, která pro debaty zajišťuje publikum sama z řad nerozhodnutých voličů.