Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.
"Barrandovský most je znovu otevřen. Úspěšně jsme dokončili první etapu rekonstrukce století - po 40 letech svého fungování se Barrandovský most konečně dočkal první pořádné opravy," uvedl Scheinherr.
Barrandovský most je znovu otevřen. Úspěšně jsme dokončili první etapu rekonstrukce století – po 40 letech svého fungování se Barrandovský most konečně dočkal první pořádné opravy a na Barrandovském mostě se opět dá jezdit všemi směry. pic.twitter.com/0HgTPpDvLQ
— Adam Scheinherr (@Adam_Scheinherr) October 16, 2022
Rekonstrukce mostu začala letos 16. května. Původně měly práce skončit 2. září.
Termín dokončení oprav byl několikrát posunut. Kvůli vynuceným úpravám projektu bylo v létě dokončení oprav posunuto do 29. září. Několik dní před koncem lhůty pak přišel stavebník s žádostí o další prodloužení prací, a sice do 22. října.
Nakonec byl mezi správcem stavby, kterým je Technická správa komunikací (TSK), a stavebníkem domluven termín dokončení na noc na dnešek. Zda a v jaké výši bude město prostřednictvím své firmy TSK uplatňovat po stavební firmě Porr možnou pokutu za zpoždění oprav, zatím nebylo rozhodnuto.
Novinkou je změna v dopravním značení na mostě. Ve směru ze Smíchova do Braníku bude sloužit nově levý jízdní pruh pouze pro vozidla, která most přejedou a budou pokračovat po Jižní spojce, a nepůjde tak z tohoto pruhu odbočit do Modřan.
Nejvyšší povolená rychlost v něm bude 80 kilometrů v hodině, což je o 30 více než ve zbylých pruzích. Cílem je zlepšit dopravu na mostě a zamezit kolonám.
Rekonstrukce Barrandovského mostu je rozložena do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za celé období na 594,5 milionu korun.