Petr Nedvěd v autobuse: rýsuje se reklamní spor

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
16. 1. 2014 13:58
Čeští olympionici se po dnešku rozdělili na dvě skupiny: jedni smějí a druzí ne.
Foto: Tomáš Kunc

Inside Sport – Čeští olympionici se po dnešku rozdělili na dvě skupiny: jedni smějí a druzí ne.

Řeč je o jejich reklamních aktivitách a faktu, že 16. lednem vstupují do období hájení oficiální sponzoři Českého olympijského výboru i Mezinárodního olympijského výboru. Až do konce her v Soči nesmí žádný olympionik propagovat jiné firmy než ty, které jsou partnery olympiád.

Takže marmeláda s biatlonistkou Gabrielou Soukalovou i krájená pražská šunka s jejím kolegou z české reprezentace Ondřejem Moravcem musí zmizet ze spotů i billboardů, zatímco Martina Sáblíková může v bankomatech zůstat. Hamé totiž Český olympijský výbor nesponzoruje, zatímco Česká spořitelna ano.

Speciální případ jsou hokejisté. Jiří Novotný, Petr Nedvěd, Tomáš Kaberle i Michal Barinka jsou v každém zápase KHL (respektive české extraligy) olepeni takovou spoustou reklamních nášivek na dresech, že by hráli nazí, kdyby je museli sundat. Kluby KHL a extraligy však požádaly o výjimku z pravidla 50 Olympijské charty a dostanou ji, jak ujistil Insider mluvčí ČOV Alexandr Kliment. Takže to, co se bude dít uvnitř hokejových hal, oko bedlivých olympijských inspektorů úmyslně (na základě udělené výjimky) přehlédne.

Kapitána pražského Lva Jiřího Novotného tedy může klub dál fotit s logem klubu, ale musí to zařídit tak, aby nebyl vidět název firmy, která dresy dodává.

Komplikace nastává jen v případě nejstaršího hráče českého hokejového týmu, Petra Nedvěda. Třiačtyřicetiletý veterán je nejen nejúspěšnějším hráčem Bílých Tygrů Liberec, ale také viditelnou reklamní tváří klubu. Výjimka udělená ČOV pokryje to, co se děje v aréně Tygrů, ale už se podle některých právních výkladů nemá vztahovat na jiné marketingové aktivity Petra Nedvěda. "Petr by na základě nám známého výkladu neměl propagovat naše partnery a neměl by se zúčastnit žádných marketingových akcí. Stahujeme proto všechny bannery i reklamy spojené třeba s prodejem věcí v našem fanshopu," uvedl pro Insider mluvčí klubu Martin Kadlec.

Po Liberci však jezdí také autobus s Petrem Nedvědem na kapotě. Na ní samozřejmě jsou loga sponzorů klubu, například Syneru, dobře patrná.

"Ten autobus jezdí ve městě už čtyři roky. Ani nebylo v našich silách ho takhle rychle stáhnout. Jde o jeden konkrétní spoj," říká mluvčí Kadlec s tím, že klub do poslední chvíle přesné znění výkladu Charty neznal.

Olympijští kontroloři jsou proslulí tvrdým přístupem vůči porušování charty. Liberec tedy do jistého rizika jde.

ZDENĚK JOHN, ADAM SUŠOVSKÝ

 

 

Právě se děje

Další zprávy