Česko prezentuje ve světě nový portál

Adam B. Bartoš
13. 7. 2006 18:00
Praha - Česká republika má od dnešního dne nový nástroj pro budování svého image v zahraničí. Webový portál, představující naši zemi.

Pokud jste se chtěli v uplynulých týdnech podívat na stránky www.czech.cz, nalezli jste jen úvodní grafiku využívající nápad s bublinami, oznámení o přípravě nové podoby stránek a každodenní odpočítávání do jejich zveřejnění.

Ve čtvrtek 13. července, přesně v 10:30, se pak všichni zájemci, kteří se snaží o naší zemi dozvědět více, dočkali. Webové stránky v novém hávu, fungující jako internetová brána do České republiky a komplexně představující naši zemi cizincům, byly spuštěny.

Foto: MZV

Nová webová prezentace je určena nejen turistům, ale všem cizincům, kteří se o dění u nás zajímají - studentům, zájemcům o práci, investorům, podnikatelům, emigrantům. Má zemi představit jako moderní demokratický stát s bohatou historií, stejně jako poskytnout aktuální informace či kontakty na další instituce.

V novém kabátě

Podle ministerstva zahraničních věcí je výsledná podoba stránek jedinečná. "Srovnatelné státy nemají portál obdobné kvality," říká náměstek ministerstva zahraničí Pavel Svoboda.
 
"Všechny ostatní země zaměřují své oficiální internetové stránky výlučně na turisty nebo na podnikatele. My však chceme nabídnout všechny podstatné informace na jednom místě," vysvětluje přednost nového projektu Jana Adamcová, ředitelka odboru zahraniční prezentace téhož ministerstva. "Prohlíželi jsme si prezentace evropských i zámořských zemí, ale žádná neodpovídala našim představám. Museli jsme tedy vymyslet něco úplně nového," dodala. 

Foto: MZV

Rekonstrukce internetových stránek trvala téměř rok. Jednotnou koncepci prezentace České republiky v zahraničí schválila vláda již v roce 2005, ministerstvo poté vyhlásilo soutěž, ve které nakonec uspěla marketingová agentura Advertures s.r.o., která stránkám vtiskla současnou podobu.

Portál nabízí komplexní informace (od turismu, vzdělání a kultury až po praktické informace z podnikání). Pro každou jazykovou mutaci (zatím je jen v češtině, němčině a angličtině) totiž obsahuje zhruba 1500 stránek. Verze francouzská, španělská a ruská by měly následovat do roku 2008.

Foto: MZV

Podle ředitele pro marketing firmy Advertures, Petere Hameistera, je to více než jen webová stránka - je to komunikační kanál. Má statickou a dynamickou část. Široký záběr informací o naší zemi na straně jedné a vlastní publicistiku a zpravodajství na straně druhé. Zprávy jsou navíc různé pro každou jednotlivou jazykovou verzi.

Rozčlenění webu se snaží být maximálně přehledné. Prezentace využívá nového loga s barevnými bublinami. Pět barevných bublin na logu reprezentuje pět stejně barevných hlavních sekcí.

Do budoucna by se měly stránky rozšířit například o hudební ukázky či videa.

Foto: MZV

A jak s tím souvisí "naše" bubliny? Více, než by se zdálo. To, co nám pomáháte vybírat, ministerstvo využije v prezentaci naší země právě i na tomto portálu. Cizinci, zajímající se o naši zemi, se tak budou moci s Českem seznámit právě i díky Vašim tipům a podnětům.

 

Právě se děje

Další zprávy