Češi nakupují adrenalin za desítky milionů ročně

alt
25. 5. 2008 12:30
Trh roste, a s ním i konkurence
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Reuters

Praha - Češi utrácejí za netradiční zážitky stále více, loni už to bylo kolem sta milionů korun. Vyplývá to z odhadů agentury Allegria - Firma na zážitky.

Ta je podle vlastních údajů největším hráčem na trhu - loni měla obrat kolem 40 milionů, čtyřikrát víc než v roce 2006. Letos zatím obrat stoupl o polovinu.

"Našich služeb využívá poměrně široké spektrum klientů. Výjimkou není ani top manažer, který se adrenalinovým zážitkem prostě odreaguje od plnění každodenních povinností. Po dni stráveném se speciální zásahovou jednotkou se může opět vrhnout do práce," říká Linda Vavříková, zakladatelka společnosti.

O cílové skupině vypovídají i ceny. Kdo chce prožít den s "ostrými hochy" z bezpečnostní agentury, musí si připravit skoro 30 tisíc. Za 20 tisíc jde potom pořídit čtvrthodinový let v tryskáči L-39.

Naopak mezi nejlevnější položky v nabídkách agentur patří den na kozí farmě, pivní lázně nebo různé relaxační zážitky.

Dejte zaměstnancům padáka - jako dárek

Kolem 40 procent obratu Allegrie tvoří firmy, které zážitky nakupují do různých motivačních a věrnostních programů, jako odměnu pro zaměstnance nebo partnery.

Linda Vavříková, zakladatelka agentury Allegria
Linda Vavříková, zakladatelka agentury Allegria | Foto: Allegria

Zážitky od agentury tak dostali například vítězové soutěže Obchodník roku pořádané společností GE Money Multiservis.

Konkurenční Dejtonej.cz zase dodává svoje služby do programu zaměstnaneckých výhod T-Mobile. "Zážitky, jako jsou lety balonem, nepatří mezi ty nejoblíbenější, ale zájem o ně je," říká mluvčí operátora Martina Kemrová.

Před několika lety přitom byl trh se zážitky v plenkách. Allegria skončila první rok s obratem 150 tisíc. Majitelce Lindě Vavříkové pomohl v růstu i zisk titulu živnostnice roku.

O něco déle na trhu působní konkurenční agentura Den jak sen, mezi další velké firmy v oboru patří i Užijsito.cz nebo Dejtonej.cz.

Rozmach trhu přilákal i mnoho dalších konkurentů, ne všichni se ale udrží. "Vytvořit si webovou stránku nestačí," podotýká Nataša Dlouhá z Dejtonej.cz.

"Poptávka je poměrně sezónní. Před vánoci 2007 trh vzrostl skokově dvojnásobně až trojnásobně," doplňuje.

Čtěte dále:
Happening na náměstí odstartoval soutěž byznysmenů

 

Právě se děje

Další zprávy