Tajemný monolit v poušti zamotal úřadům hlavy. I jako mimozemský je nezákonný, tvrdí

Posádka vrtulníku objevila v poušti v americkém Utahu záhadný kovový monolit. Biolog počítal ze vzduchu ovce tlustorohé, když uviděl podivný předmět mezi červenými skálami. Útvar je vysoký 3,6 metru.
Posádka vrtulníku objevila v poušti v americkém Utahu záhadný kovový monolit. Uviděl ho strážce parku, když počítal ze vzduchu ovce tlustorohé. | Video: Utah department of public safety

"Byla to ta nejdivnější věc, kterou jsem za celou dobu, co létám, viděl," prohlásil pro místní zpravodajský kanál KSLTV pilot vrtulníku Bret Hutchings.

Pilot se pustil podle serveru BBC do spekulací, že monolit nainstaloval nějaký umělec nebo fanoušek filmu 2001: Vesmírná odysea, který natočil režisér Stanley Kubrick podle předlohy Arthura C. Clarka. V tomto slavném snímku se objevují impozantní černé monolity vytvořené neznámým mimozemským druhem.

"Instalovat objekty nebo umělecké předměty bez povolení na federálními orgány spravované veřejné pozemky je nezákonné, bez ohledu na to, z jaké jste planety," uvedly na svých stránkách místní úřady. Dosud se jim ale nikdo k odpovědnosti nepřihlásil.

 

Právě se děje

před 5 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy