Moskva - Teroristé se snaží využívat možností, které jim poskytuje moderní technika. Nejen při výrobě bomb, ale i při plánování útoků.
Je například známo, že skupina ozbrojenců, kteří přepadli v roce 2008 pětihvězdičkový hotel v indické Bombaji, studovala budovu a okolí přes Google Earth.
Některé země zakazují prodej BlackBerry, protože se obávají zneužití přístrojů právě teroristy, v lepším případě špiony.
Teď se objevuje teorie, že pachatele atentátů mohou inspirovat i počítačové hry. Přispěl k tomu masakr na letišti Domodědovo, kde sebevražedný atentátník z Kavkazu připravil o život 36 lidí.
Ruská televize Russia Today, dotovaná vládou a vysílající v angličtině, upozornila už krátce po útoku na hru Call of Duty: Modern Warfare 2. Její součástí je přepadení moskevského letiště a střelba na pasažéry i personál letištního terminálu.
Diskuse k tomuto tématu neutichá, a to nejen v Rusku.
Americká televize Fox News odvysílala rozhovor s expertem na terorismus Walidem Pharesem, který je přesvědčen, že násilníci mohou podobné hry využívat.
"Domnívám se, že řada z nich tyto hry zná a myslí si, že jim mohou pomoci v tom, co chtějí udělat," soudí Phares.
Hra Call of Duty: Modern Warfare 2 vznikla ve Spojených státech. Zloduchem, který vede útok na letiště, ovšem není kavkazský muslim, ale naopak ruský ultranacionalista.
Hlavní postava, bývalý příslušník elitních ruských jednotek Viktor Makarov, sloužil v Čečensku. Nepohodne se ale s nadřízenými, ve světě je obviňován z válečných zločinů a stane se z něj terorista, nenávidící Ameriku, Evropu i ruskou vládu.
Někteří experti v USA upozorňují na to, že radikální muslimští extremisté si upravují americké videohry tak, aby "ideově" vyhovovaly jejich potřebám. Pak je dávají na internet jako součást propagandy a snahy získat nové spolubojovníky.
Takový osud podle televize ABC stihl i hru Battlefield 2: Armored Fury.