reklama
 
 

Slavná čokoláda propadla v testu, teď zuří soudní bitva

15. 1. 2014 7:04
Ritter Sport verdikt proslulé nadace napadl, první soud mu dal za pravdu, boj ale pokračuje.

Mnichov - "Čtvercová, praktická, dobrá." Tenhle slogan zná v Německu asi každý. A každý také ví, čemu dělá reklamu.

Málokterá čokoláda se západně od českých hranic těší takové oblibě jako čtverečky od Ritter Sport. Už sto let je vyrábí stejnojmenná firma z Bádenska-Württemberska.

Sídlí ve Waldenbuchu, kde denně vyprodukuje 2,5 milionu tabulek tradičních i "sezónních" příchutí.

Až dosud je vozila do 95 zemí světa, včetně Česka. Koncem roku však přišla zpráva, která německý čokoládový úspěch vážně ohrozila.

Postrach výrobců

Do boje proti Ritter Sport totiž vytáhl jiný německý gigant: nadace Stiftung Warentest.

Dělá totéž, co v Česku dTest - podle přísných kritérií hodnotí kvalitu výrobků.

Jenže: Německý spotřebitel na verdikt desítky let fungující nadace hodně slyší. Pokud nějaké zboží v jejím testu neuspěje, zpravidla ho přestane kupovat. 

"Už 50 let se výrobci dětských sedaček, slunečních krémů či cyklistických přileb třesou před Stiftung Warentest," připomíná ve svém úterním vydání německý deník Handelsblatt.

Za pět

Loni se jeden z testů zaměřil i na čokolády, včetně té od Ritter Sport. Její "čtvercová" mléčná s ořechy překvapivě propadla - od Stiftung Warentest dostala pětku.

Testy prý totiž ukázaly, že čokoláda obsahuje umělé, nedeklarované aroma. Výrobce si přitom zakládá na tom, že používá jen přírodní látky.

Hned potom se strhla skutečná právnická bitva. Ritter Sport se obrátil na zemský soud v Mnichově, aby mu pomohl pošramocenou pověst napravit. A uspěl.

V pondělí soudci rozhodli, že stížnost výrobce čokolády je oprávněná. Test podle nich nebyl fér.

Německý souboj titánů

Právní tahanici - proti rozsudku se teď totiž k vyšší soudní instanci odvolává pro změnu Stiftung Warentest - napjatě sleduje celé Německo.

Prohra "souboje titánů" by totiž mohla položit nejen čokoládovnu, ale i uznávanou nadaci. Podobných sporů už sice vedla několik, ještě nikdy ale žádný z nich neprohrála. 

"Pro nadaci založenou v roce 1964 spolkovou vládou by to byla katastrofa," připomíná Handelsblatt. Historicky první prohra by zásadně otřásla důvěrou německých spotřebitelů ve všechno, co dosud řekla a udělala.

Ritter Sport má zase už léta postavený marketink na tom, že používá výhradně přírodní suroviny.

To, jak pře o aroma oblíbené oříškové čokolády dopadne, je ale důležité ještě z jednoho důvodu: pokud firma z Waldenbuchu uspěje, mohou se proti výrokům Stiftung Warentest ohradit i další.

autor: Zuzana Kleknerová | 15. 1. 2014 7:04

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama