Mnichov - Nejméně deset mrtvých a 80 zraněných si vyžádalo železniční neštěstí na jihu Německa.
Zemřeli cestující, strojvůdci obou souprav a dva průvodčí. Záchranné práce jsou téměř u konce, všichni přeživší už jsou venku ze souprav.
Jeden člověk se stále pohřešuje, informovala policie po poledni. Zpřesnila i údaje o zraněných. Podle nové bilance bylo 10 lidí zraněno vážně, 8 středně a 63 lehce. Prvotní informace hovořily až o 150 zraněných.
Bavaria train crash update:
— HuffPostUK Pictures (@HuffPostUKPics) February 9, 2016
- The death toll has now risen to 8
- More here https://t.co/lfoLSdWsWY pic.twitter.com/OPAPVPTmkf
Největší nehoda v regionu
Nehoda se stala na jednokolejné trati krátce před sedmou hodinou ráno. U Bad Aiblingu, městečka ležícího zhruba 60 kilometrů od Mnichova.
"Dva vlaky se čelně srazily," uvedl mluvčí policejního prezídia Horní Bavorsko Jih v Rosenheimu.
Část vagonů se po srážce převrátila, místo neštěstí je navíc v obtížně přístupném terénu. Záchranáři tak museli zraněné převážet na člunech přes přilehlou řeku.
Soupravami cestovali hlavně pendleři, kteří dojíždí za prací do Mnichova. Obětí přitom mohlo být mnohem více, ale díky prázdninám ve vlaku výjimečně nebyli žáci okolních škol.
Na trati se běžně jezdí rychlostí až 120 kilometrů v hodině.
Selhání signalizace?
Na záchranných pracích se podílely týmy z celého regionu - mimo jiné osm vrtulníků a na sto sanitek. Vytáhnout cestující z vlaku a ošetřit je pomáhaly i rakouské jednotky ze sousedního Tyrolska.
"Je to jedno z největších železničních neštěstí v Německu v posledních letech, obzvláště pak u nás v Bavorsku," uvedl zemský ministr vnitra Joachim Herrmann. Jednokolejnou trať, kde se neštěstí stalo a která je využívána především pro osobní dopravu, podle něj v minulosti netrápily žádné problémy a podobná regionální spojení prošla v uplynulých desetiletích modernizací zabezpečovacích zařízení.
Vlaky, které se srazily, patří společnosti Transdev, což je největší soukromý železniční a autobusový dopravce v Německu. Firma v Horním Bavorsku provozuje vlaky pod obchodní značkou Meridian.
Příčina srážky zatím není jasná, objasnit by ji měly černé skříňky, které se již podařilo najít.
Prozatím se hovoří o možném selhání signalizace. V německých médiích se rovněž objevila spekulace o chybném nastavení výhybky. K takové možnosti se ale úřady oficiálně nevyjádřily.
Drážní expert Christian Böttger v rozhovoru s televizí n-tv řekl, že o příčině nehody je zatím předčasné hovořit. Nevyloučil ale, že podíl na tragédii mohla mít lidská chyba nebo selhání technického zařízení tratě či vlaku.
"Nehoda je pro nás obrovský šok. Děláme všechno, abychom cestujícím, příbuzným a spolupracovníkům pomohli," řekl serveru Mangfall24 šéf regionální železniční společnosti Bayerische Oberlandbahn (BOB) Bernd Rosenbusch.