Letadlo přestalo komunikovat a později byl zachycen nouzový signál, popsala už dříve agentura Interfax. Stroj zmizel z radaru přibližně ve 12:30 moskevského času (11:30 SELČ), o zhruba dvě hodiny později pátrací týmy místo tvrdého přistání letadla objevily, píše TASS.
Z předběžných informací vyplývá, že nejsou žádní vážně zranění, uvedl zástupce regionálního operačního štábu pro řešení mimořádných situací. Úřady pro pasažéry i posádku poslali z Tomsku vrtulníky. V oblasti byly uvedeny do pohotovosti pro případ potřeby tři nemocnice.
Podle agentury TASS piloti před odletem nezaznamenali s letounem žádné technické problémy, spoj měl prý ale kvůli špatnému počasí zpoždění deset hodin. Agentura AP s odkazem na ruská média píše, že letounu vysadil jeden ze dvou motorů a piloti nouzově přistáli na poli.
Po tvrdém přistání je letoun poškozený, informoval TASS s odvoláním na vyšetřovací výbor. Podle zdroje ze záchranných složek se převrátil a má poškozený předek a část podvozku.
Informace o počtu lidí na palubě stroje se zprvu různily. Agentury nejprve informovaly o 13 osobách. Později s odvoláním na regionální ministerstvo pro mimořádné situace jejich počet zvýšily na 17. Nyní hovoří o 19 lidech na palubě. Letoun patří společnosti SiLA, která nabízí regionální lety na Sibiři, poznamenala agentura Reuters.
Zpráva o zmizení letounu přišla deset dní poté, co se podobný typ letadla zřítil ve špatném počasí na poloostrově Kamčatka. Stroj An-26 havaroval 6. července při letu z regionální metropole Petropavlovsk-Kamčatskij do města Palana na severu kamčatského poloostrova. Neštěstí nepřežil nikdo z 28 lidí na palubě. Úřady příčiny havárie vyšetřují.
Rusko podle agentury Reuters v poslední době vylepšilo bezpečnost svého leteckého provozu. Nicméně nehody starých letadel, zejména v odlehlých ruských regionech, nejsou podle ní výjimečné.