Facebook se přiblížil svému cíli nabízet brýle pro rozšířenou realitu. Společnost generuje většinu tržeb z reklamy, ale výrazně investuje do technologií virtuální a rozšířené reality. Minulý rok uvedla, že vývoj brýlí pro rozšířenou realitu bude trvat deset let.
V případě virtuální reality člověk nevidí nic z reálného prostředí, zatímco u rozšířené reality se v reálném prostředí pohybují virtuální předměty. A existuje i mix těchto dvou způsobů zobrazování.
Facebook launched its first smart glasses in partnership with Ray-Ban maker EssilorLuxottica that allow wearers to listen to music, take calls or capture photos and short videos https://t.co/Agwg9wnClb 🕶️ pic.twitter.com/VgZVVVDM71
— Reuters (@Reuters) September 10, 2021
Brýle obsahují volitelného virtuálního asistenta, takže fotografie a videa má jít pořizovat bez použití rukou prostřednictvím hlasových příkazů. Facebook uvedl, že LED dioda na brýlích bude ukazovat, kdy je kamera zapnutá, aby ostatní lidé věděli, že jejich uživatel fotí nebo natáčí video.
Ve Spojených státech bude cena brýlí Ray-Ban Stories začínat na 299 dolarech (přes 6400 Kč), informoval Facebook.
VIDEO: Facebooková seznamka.