Poslanci Evropského parlamentu schválili ve středu návrh na snížení emisí CO2 u nových automobilů. Do roku 2030 by u osobních aut měly klesnout o 37,5 procenta. Celá problematika omezování spalin u aut je však komplikovanější. Podívejte se na přehled a statistiky boje s emisemi v automobilovém průmyslu, jak si ho představují europoslanci.
Emise rostly pouze v dopravě
Poslanci Evropského parlamentu schválili ve středu návrh na snížení emisí CO2 u nových automobilů. Do roku 2030 by u osobních aut měly klesnout o 37,5 procenta. Celá problematika omezování spalin u aut je však komplikovanější. Podívejte se na přehled a statistiky boje s emisemi v automobilovém průmyslu, jak si ho představují europoslanci.
Doprava kazí plány
Sektor dopravy produkuje téměř třicet procent všech emisí oxidu uhličitého v EU. Silniční doprava se na jejich objemu podílí 72 procenty. Evropská unie si proto vytkla za cíl omezit produkci CO2 v dopravě do roku 2050 o 60 procent vůči úrovni emisí v roce 1990. Doprava zůstává také jediným sektorem, kde se úroveň emisí oproti tomuto roku zvýšila.
Zastavil se rovněž trend vývoje vyšší palivové účinnosti nových aut. Po trvalém poklesu emisí, které produkují nově vyrobená auta, byly u nových aut z roku 2017 naměřeny vyšší emise CO2 (průměrně o 0,4 gramu na kilometr) ve srovnání s vozy vyrobenými v roce 2016.
Naopak vytrvalý pokles zaznamenává oproti tomu od roku 1990 průmysl stejně jako zemědělství.