reklama
 
 

BBC se omluvila 74 milionům diváků za fixlování zpráv

14. 2. 2012 18:40
Pro televizi vyráběla dokumenty firma, která inkasovala platby zároveň od PR klientů

Londýn - Britská televize BBC se omluvila lidem po celém světě za podvádění při výrobě zpráv.

Jak před nedávnem odhalil deník The Independent, televize si nechala vyrábět pořady třetí stranou - společností London TV, která za "objektivní" dokumenty pro veřejnoprávní stanici inkasovala od svých PR klientů miliony liber.

Zásadní pochybení vyústilo v globální omluvu, kterou zaznamená odhadem 74 milionů lidi po celém světě. BBC se kaje za "porušení pravidel, která mají chránit naši editoriální integritu".

The Independent zjistil, že FBC Media (UK) vyrobila pro BBC osm pořadů o Malajsii. Ve stejnou dobu ale inkasovala od malajské vlády za PR služby dalších 17 milionů liber.

Pořady byly o kontroverzním malajském průmyslu s palmovým olejem.

BBC také využila FBC pro natáčení dokumentu o egyptském arabském jaru. Také tady společnost dostala zaplaceno za PR služby od třetí strany - konkrétně od bývalého egyptského diktátora Husního Mubaraka.

Vnitřní vyšetřování BBC odhalilo, že k porušení editoriálních pravidel došlo celkem v 15 případech.

Společnost FBC vlastní bývalý reportér listu Financial Times Alan Friedman a moderátor CNN John Defterios. Mezi jejich klienty patřily například řecká či kazašská vláda a společnost Microsoft.

FBC loni v říjnu zavřela své londýnské kanceláře. V současné době ji vyšetřuje vysílací regulátor Ofcom.

autor: Zahraničí | 14. 2. 2012 18:40

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama