Praha - O více než pět procent na 16,2 miliardy korun stouply v prvním pololetí tržby T-Mobile, počtem zákazníků největšího mobilního operátora na českém trhu.
Aktivních čísel měla firma na konci pololetí 5,31 milionu, to je meziroční růst o více než tři procenta.
Z toho 2,4 milionu čísel představují tarifní zákazníci. Společnosti jich meziročně přibylo přes 350 tisíc.
Zisk před daněmi, úroky, odpisy a amortizací (EBITDA) dosáhl 7,9 miliardy korun - to znamená více než desetiprocentní růst. Čistý zisk společnost nezveřejnila.
V tržbách před T-Mobilem o 400 milionů vede mobilní segment Telefónicy O2.
Průměrné tržby na zákazníka (ARPU) stouply o 2,5 procenta na 496 korun. U tarifních zákazníků ale klesly, podobně jako v případě Telefónicy O2.
"Naším náročným úkolem je udržet vedoucí pozici, což je - zvláště v tak inovativním a rychle se měnícím prostředí - opravdu náročné," komentoval výsledky šéf firmy Roland Mahler.
Operátor letos rozšířil nabídku o připojení ADSL, spustil nový věrnostní program a také telekomunikační balíček pro firmy nazvaný T-Mobile Profinet.
Společnost zveřejnila i výsledky kampaně zaměřené na recyklaci starých mobilních telefonů - výměnou za slevu na nákup zboží jich zákazníci odevzdali za tři měsíce 50 tisíc.
Český T-Mobile vydával výsledky zároveň s mateřskou společností Deutsche Telekom. Tržby celé skupiny klesly o tři procenta na 30,1 miliardy eur. Zisk naopak stoupl a firma potvrdila výhled na zbytek roku.
Dominantní německý operátor se na domácím trhu potýká s trvalým úbytkem pevných linek a ostrou konkurencí v připojení na internet.
Čtete dále:
T-Mobile nabízí firmám volání z pevné sítě
Vodafone získal za čtvrtletí 53 tisíc zákazníků
Telefónica O2 v Česku vydělala o pětinu více