Pár ze Spojených států byl šokován, když se dozvěděl, že jejich rodinná fotografie bez povolení použita na reklamu v Praze.
Danielle a Jeff Smith fotografii použili na vánoční přání a také ji vystavili na blogu, který vedou.
Přítel, který navštívil Prahu, ale zjistil, že fotografie našla i jiné využití. Když si všiml Smithů, kteří se na něj v životní velikosti usmívali z okna jedné pražské výlohy, okamžitě je o tom informoval.
Majitel obchodu slíbil, že fotografii stáhne. Údajně si myslel, že jde o fotografii vytvořenou digitálně, a že nezachycuje skutečné osoby.
„Je to fotografie v životní velikosti z našeho vánočního přání. A teď visí na okně pražského obchodu s italským jídlem," stěžuje si pro BBC šestatřicetiletá paní Smithová, která s mužem žije na předměstí St Louis.
Kdyby žili blíž, dostali by víno
Reklama v obchodě propaguje dovoz nákupu domů. Když se majitel dozvěděl o tom, že skutečná rodina o fotografii ví, rozhodl se reklamu stáhnout.
„Určitě napíšeme email s naší omluvou," tvrdí podle BBC majitel ochodu. Údajně dodal, že pokud by rodina žila poblíž, jistě by jí nabídl láhev vína.
Rodina Smithových si z události bere poučení. V budoucnosti bude na všechny rodinné fotografie dávat ochranné známky.