Praha – Zhubněte aspoň šest nebo sedm kilo a ušetříte na pojistném statisíce. Kouříte? Pak si za životní pojištění logicky připlatíte. Soukromé pojišťovny začínají klienty tlačit ke zdravějšímu životnímu stylu. Nejvíce v zohlednění rizikových faktorů pokročily pojišťovny Aegon a Allianz.
Aegon se nově snaží přilákat i klienty s nadváhou, kteří ale chtějí zhubnout. Pokud dokážou během dvou let své BMI (Body Mass Index – poměr výšky a váhy) snížit o dva body, platí jen nejnižší možné pojistné. Průměrně vysokému člověku stačí zhubnout o šest až sedm kilogramů. Kromě věku hraje při stanovení pojistného roli i kouření a případné rizikové parametry jako vyšší krevní tlak a cholesterol.
Také Allianz využívá „indikátor obezity“. Klient ve věku 35 let, pojištěný na riziko smrti, zaplatí při správném poměru výšky a váhy vůči základním sazbám o pět procent méně. Naopak u BMI nad 30 (například 180 cm/98 kg) je přirážka 10 až 20 procent.
Hlasujte do 23. června
Vedle individuálněji zaměřených produktů se pojišťovny v poslední době zaměřují na využití moderních technologií nebo širší škály rizik. Která z novinek je nejlepší? O tom rozhoduje veřejnost v anketě Pojišťovací inovátor 2014, která je součástí výzkumu Nejlepší pojišťovna 2014. Vyhlašovatelem jsou Hospodářské noviny, partnery jsou společnosti IBM a KPMG.
Nejlepší pojišťovací novinku, kterou nominovaly samy pojišťovny, můžete vybírat do 23. června na webu NejPojistovna.cz. Letos se o titul Pojišťovacího inovátora uchází celkem 16 institucí.
Loni si titul odnesl produkt SafeLine Rent+ od pojišťovny Uniqa. Jedná se o autopojištění, které se aktivně zapojuje do řešení nouzových situací. Nárazové čidlo zabudované uvnitř automobilu umožňuje přenášet okamžitě informace o kritické situaci vozidla na dispečink asistenční služby, který bezodkladně organizuje pomoc. Služby střežení vozidla i rychlé pomoci v nouzi fungují v rámci celé Evropy.
Hlasovací formulář a seznam všech nominovaných inovací letošního ročníku najdete zde.