V baru El Mojito došla máta. Perličky z reklamací zájezdů

ČTK David Kohout, ČTK
23. 8. 2015 7:04
Cestovní kanceláře a agentury evidují za toto léto vedle vážných reklamací i řadu kuriózních stížnosti. Projděte si ty nejlepší.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ondřej Besperát

Praha – Cestovní kanceláře evidují vedle vážných reklamací i některé kuriózní stížnosti nebo požadavky. Vybrali jsme několik "perliček" z těch, které letos poslali klienti cestovních kanceláří či agentur Dovolená.cz, Firo-tour a Invia.

Bar El Mojito bez mojita

"V hotelu se dá koupit české zboží za české koruny, ale vše je v italské cenové relaci."

"Každé ráno mě na dovolené budil kohout, delegátka po celou dobu pobytu nesjednala nápravu."

"Bazén byl tak špinavý, že jsem z něho musela vylézt." Jiný klient zase cestovní kanceláři vystavil účet za čistírnu s odůvodněním, že si nedopatřením znečistil kalhoty žvýkačkou.

"Na tržišti v Egyptě nebyly uvedené jasné ceny zboží. Z toho důvodu jsem se nemohl rozhodnout, jestli si danou věc koupím, nebo ne."

"Byl mi naúčtován příplatek za jednolůžkový pokoj, ale na místě jsem byl ubytován v pokoji se dvěma postelemi," uvádí v reklamaci další cestovatel a domáhá se vrácení příplatku.

Jiní klienti zase uvedli, že jim v apartmánu neschne prádlo. Důvodem bylo vlhké klima v destinaci.

"Každý den v době po večeři nebylo možno objednat si například alkoholický nápoj mojito se zdůvodněním, že nemají mátu. A to se hotelový bar nazýval El Mojito!"

Tuleň jde do vody, vylezte

"V Mexiku na tržišti je moc Mexičanů." Dalšímu zase vadilo, že jsou v moři ryby.

Další turisté si stěžovali na tuleně, resp. ochránce zvířat, kteří jim zkazili pobyt na pláži. Ochránci zvířat kolem tuleně na pláži udělali ohradu z výstražné pásky. "Potud bylo vše v pořádku. Problém nastal, když chtěl tuleň do vody. V tom okamžiku všechny rekreanty ochránci vyhnali z vody. Dovolená se nám velmi líbila, krásné prostředí zátoky i celý ostrov, ale pokud s tím tuleněm někdo něco neudělá, rozhodně bychom toto místo nikomu už nedoporučili," stěžovali si turisté.

"Ztratila jsem v moři brýle, žádám náhradu, neboť jste mě neupozornili na toto riziko."

"Na snídani jsme neměli žádný výběr. V bufetu bylo vždy pouze: čtyři druhy šunky, tři druhy salámu, tři druhy sýru, džem, med, máslo, cornflakes, jogurt, mléko, müsli, kompotované ovoce, nakrájená zelenina, koláč, bábovka, želé, tmavé pečivo, toustový chléb, vajíčka na tvrdo, slanina."

Klienti tuzemských cestovek tak úspěšně navazují na minulé léto. Minulý rok si třeba stěžovali na to, že v moři při odlivu není voda, nebo že Eiffelovka nestojí u moře.

Klokan v Bavorsku, liška vystřelila

A s kuriozitami se nesetkávají pouze cestovní kanceláře. Dokládají to netradiční nehody klientů pojišťovny Allianz v zahraničí. Téměř neuvěřitelný zážitek si například odnesl klient z Norska. Snažil se rychlým manévrem vyhnout losovi a ve smyku naboural do medvěda, který stál jen o kus dále. Naštěstí nakonec ani řidič, ani zvířata neutrpěla vážná poranění.

Nikoliv v Austrálii, ale hned za českými hranicemi v Bavorsku se zase jinému klientovi připletl do cesty klokan, který utekl chovatelům z jednoho obchodu se zvířaty. Nehodu přežil, řidiči způsobil šok a menší škodu na autě.

A že jde někdy českým cestovatelů o život dokládá i případ z Běloruska. Při lovu na lišku poblíž běloruského města Grodno střelec zvíře sice zranil, ale nezastřelil. Když se přiblížil k lišce, ta v reflexu cukla nohou a náhodou stiskla spoušť. Klienta rána zasáhla do nohy a musel být hospitalizován.

 

Právě se děje

Další zprávy