Tatra vyrobí vůz Zikmunda a Hanzelky, T603 a Hadimršku

aju
12. 9. 2008 8:58
Konečné výsledky ankety, v níž jste rozhodovali vy

Praha/Kopřivnice - Do konce roku má být jasno, který model proslavených vozů Tatra vyjede znovu na silnice první.

Čtenáři Aktuálně.cz a návštěvnící "tatrováckého" muzea v Kopřivnici společnými silami vybrali tři modely, které dostanou příležitost se opět prohánět po silnicích.

Společnost Tatra se rozhodla znovu v limitovaných sériích vyrobit dva až tři modely, které kdysi patřily k automobilové špičce. Nechala proto hlasovat a vítěze vám exkluzivně představuje Aktuálně.cz. Nyní už je třeba jen najít výrobce podvozků.

"Věříme, že do konce roku budeme vědět, který model z vybrané trojice budeme vyrábět jako první. Je třeba pečlivě vybrat vhodného partnera, který bude schopen vyrobit podvozky pro nová auta. Možní zájemci o koupi retro vozů se nám hlásí již nyní," uvedl šéf kopřivnické automobilky Ronald Adams.

Zvítězila cestovatelská legenda

A které to budou? Absolutním vítězem je snad nejslavnější model - Tatra T87.

Ta byla v Kopřivnici vyráběna v letech 1936 - 1950 a proslavili ji zejména známí čeští cestovatelé Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund, kteří s ní bez jakýchkoliv úprav procestovali během 20. století mnoho zemí světa.

Tatra T87 byla ve své době luxusní aerodynamickou limuzínou a vlastnil ji i například egyptský král Faruk I.

Tatra 87 - dobová reklama
Tatra 87 - dobová reklama | Foto: tatraportal.com, aerotatra.czweb.org, tatramuseum.cz
1. MÍSTO - Prohlédněte si vítězku:
Ohlédnutí za Tatrou cestovatelů Zikmunda a Hanzelky

Dvojkou hlasování se pak stal model, který si oblíbili sportovci či politici, "Šestsettrojka". Společnost Tatra ukončila výrobu vozů této řady v roce 1967 a zakoupit si ji mohlo více než dvacet tisíc zájemců po celém světě.

Zkušební Tatra 603. Ve své definitivní podobě, v jaké měl jít do sériové výroby, byl vůz představen neoficiálně veřejnosti během motocyklové šestidenní a následně na II. výstavě československého strojírenství v Brně (září 1956).
Zkušební Tatra 603. Ve své definitivní podobě, v jaké měl jít do sériové výroby, byl vůz představen neoficiálně veřejnosti během motocyklové šestidenní a následně na II. výstavě československého strojírenství v Brně (září 1956). | Foto: tatraportal.com, aerotatra.czweb.org, tatramuseum.cz
2. MÍSTO - Obrazem aerodynamický zázrak:
Výjimečná a nezapomenutelná limuzína, to je T603

Posledním adeptem na novou výrobu je pak předválečný kabriolet T57a, aneb "Hadimrška". Tento model se totiž proslavil právě ve filmu s komikem a velkým fandou tatrovek Vlastou Burianem 'To neznáte Hadimršku'.

Tatra T57a.
Tatra T57a. | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz
3. MÍSTO - Lidové vozítko první republiky:
Hadimrška, aneb tatrovka ve světle reflektorů

Celkem deset vybraných historických modelů osobních tatrovek získalo od účastníků ankety celkem 249 805 hlasů, z toho 201 730 právě od vás, čtenářů Aktuálně.cz.

Internet versus muzeum

A jak čtenáři, tak návštěvníci muzea se ve svém výběru v zásadě shodovali. Pořadí na prvních místech se ustálilo už v prvních dnech více než dva měsíce trvající ankety.

Čtenáři Aktuálně.cz vybrali modely T603, T87 a T600, čtvrtá pak byla "Hadimrška".

Hlasy návštěvníků muzea pak byla započítány se čtyřnásobnou váhou, aby oba způsoby hlasování měly stejný význam. A díky tomu se pak právě "Hadimrška" vyhoupla na třetí místo před šestistovku a cestovatelská legenda předstihla populární "šestset trojku".

Anketa Tatra: Pořadí vítězných modelů
Pořadí modelů Hlasy z Aktuálně.cz Hlasy z muzea (x4) Celkem
I. místo T87 38 882 33 296 72 178
II. místo T603 46 822 21 900 68 722
III. místo T57a 20 657 29 024 49 681
IV. místo T600 28 037 20 256 48 293
V. místo T97 15 867 21 256 37 123
Zdroj: Aktuálně.cz, Muzeum Tatra Kopřivníce

 

Právě se děje

Další zprávy