Tatra V570: Předchůdkyně slavněho lidového vozítka VW, řečeného Brouk

Tatra V570: Předchůdkyně slavněho lidového vozítka VW, řečeného Brouk
Na kdysi moderním prototypu konstruktéři prakticky odstranili zadní blatníky a zbytky předních blatníků nechali více zapuštit do celé karoserie. Také se téměř vytratily stupačky. Karoserie byla uzavřená i zespodu.
Vozidlo velmi podobné později vyráběným vozidlům Volkswagen "brouk" má čtyřsedadlovou karosérii a dvouválcový ležatý motor o objemu 854 ccm.
Tatra 570 - zadní světla. Motor je (tehdy) nezvykle umístěn také vzadu. Proto bylo u tohoto vozu obzvlášť důležité při návrhu zajistit dostatečné chlazení motoru.
U dvouválce V 570 bylo úspěšně vyzkoušeno umístění motoru do jinak nevyužitelného prostoru splývající zadní části aerodynamické karosérie. Tento konstrukční prvek využila Tatra i u pozdějších projektů osobních aut. Dodnes vyrábí vynikající automobily s motorem umístěným vzadu firma Porsche. Velké boční průduchy musí stačit k uchlazení ležatého dvouválce o výkonu 18k (při 3500ot/min.). To se povedlo. Vozidlo má údajně "dobré" jízdní vlastnosti a snadno dosahuje rychlosti 80km/h. Zobrazit 12 fotografií
Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz
1. 8. 2008 16:30

Tento vůz Tatra V570 byl vyroben v počtu jeden jediný kus a svému majiteli sloužil 30 let, než se dostal do Technického muzea Tatra v Kopřivnici. Prohlédněte si nikdy sériově nevyráběný model Tatry a rozhodněte, zda ho má Tatra začít vyrábět.
Čtěte více: Tatra vyrobí retro vozy. Vyberou je čtenáři Aktuálně.cz, zatím rozdělili 120 tisíc hlasů

 

Právě se děje

Další zprávy