Válčit proti Vietnamcům je neetické. I jenom v reklamě

Ekonomika Ekonomika
14. 11. 2008 15:22
Rada pro reklamu odsoudila rozhlasový spot obchodu Diesel Store

Praha - Střelba a křik v "cenové válce proti vietnamským obchodníkům" se nelíbí Radě pro reklamu.

Arbitrážní komise rady rozhodla, že rozhlasový spot pražského obchodu Diesel Store využívající výše uvedeného hesla doprovázeného zvuky boje je neetický.

"Arbitrážní komise Rady pro reklamu na svém řádném zasedání konaném ve čtvrtek rozhodla většinovým počtem hlasů, že rozhlasová reklama 'Cenová válka' porušuje platný etický Kodex reklamy, a to tím, že používá negativního vymezování vůči národnostně definované skupině obyvatel," sdělila komise Finančním novinám.

Reklama podle kodexu nesmí obsahovat nic, co by "hrubým a nepochybným způsobem uráželo národnostní, rasové nebo náboženské cítění spotřebitelů".

"Tuto reklamu lze jednoznačně označit za xenofobní. Zvolená forma reklamy nevyužívá přijatelné nadsázky a její vyznění ji posouvá daleko za hranice etiky ve smyslu norem Kodexu reklamy," domnívá se komise, která na základě toho vyzývá zadavatele, aby reklamu stáhl. Rozhodnutí rady nicméně není vymahatelné a má pouze doporučující charakter.

Radu na závadný spot upozornila občanská sdružení a protestovali proti němu i zástupci Vietnamců žijících v České republice.

 

Právě se děje

Další zprávy