Slevy léků v Dr. Max sníží kvalitu, bojí se konkurenti

Kateřina Vokurková Kateřina Vokurková
3. 9. 2013 16:45
Síť lékáren ze skupiny Penta láká od září na slevu 50 korun z každého receptu.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ondřej Besperát

Praha - Síť lékáren Dr. Max patřící investiční skupině Penta teď začnou ještě bedlivěji sledovat konkurenční lékárníci. České lékárnické komoře se totiž nelíbí nový marketingový tah, kdy Dr. Max nabízí od září lidem slevu 50 korun na každém předloženém receptu.

Podle komory si takový bonus může lékárenský řetězec dovolit patrně jen díky tomu, že si nechává vyrábět vlastní léčiva a při jednání s výrobci tlačí na co nejnižší pořizovací cenu, což se v řadě případů může také odrazit na kvalitě léku.

Na takovéto praktiky upozornil už v pondělí deník MF Dnes. Popsal jednu situaci, kdy Dr. Max po výrobci požadoval, aby cenu snížil tím, že sníží procento účinné látky v přípravku.

„Kampaň je založena na agresivní finanční pobídce a nikoliv na akcentaci poskytování kvalitní lékárenské péče. Vyvolává dojem, že řetězci a jeho majiteli jde v první řadě o zisk a nikoliv o plnění příslibů o zvyšování úrovně lékárenské péče," uvádí v otevřeném dopise členům komory její prezident Lubomír Chudoba.

Peníze i na ruku

Marketingový ředitel lékáren Dr. Max Luboš Korbelář se brání. „Na naší nabídce profituje především pacient. Úsporou, kterou mu nabízíme, potvrzujeme náš cíl, nabízet nízké ceny a doplatky léků na recept," říká.

Neetická se může komoře podle Korbeláře zdát možnost, kdy pacient získá - v případě plné úhrady léku zdravotní pojišťovnou - bonus 50 korun takzvaně na ruku. „Pokud ale pacientům chceme garantovat slevu, jinou možnost nemáme," vysvětluje Korbelář.

Přestože komora ví, že si řada lékáren nemůže podobné slevové akce dovolit, radí jim, aby dočasně zavedly stejné bonusy.

Pokud se totiž nevyrovnají konkurenci, může dojít k velkému odlivu pacientů a v konečném důsledku i k likvidaci některých lékáren.

Vedle podpory podobných slevových akcí v lékárnách chce komora shromáždit co nejvíce negativních zkušeností pacientů s generickou substitucí. Podle hesla „Nechci slevu zadarmo" bude také sledovat, zda se nejedná o klamavou reklamu nebo nedochází k jiným praktikám proti zájmu pacientů.

 

Právě se děje

Další zprávy