Irský řetězec Primark vstupuje do Česka. Po oblíbené značce tu volaly tisíce fanoušků

Ekonomika Simona Janíková Ekonomika, Simona Janíková, Martina Marečková
Aktualizováno 27. 2. 2019 11:16
Na český trh po letech zvažování a vyjednávání vstupuje irská oděvní značka Primark. Řetězec s cenově dostupnou módou oznámil, že podepsal nájemní smlouvu pro svůj první obchod v centru Prahy. Informovaly o tom Hospodářské noviny. Konkrétní místo či rámcový datum otevření prodejny společnost neupřesnila.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Primark

"Další detaily brzy zveřejníme," uvedla pro HN pouze agentura, která Primark zastupuje. Primark představuje pro mnohé milovníky nákupů módy doslova kultovní záležitost. Facebooková skupina "Chceme Primark v Česku" má téměř čtyři tisíce členů, do poboček nedaleko českých hranic komunita dokonce pořádá pravidelné nákupní zájezdy.

Primark prodává oblečení, obuv nebo doplňky do domácnosti za velmi nízké ceny. Toho je firma schopna dosáhnout díky nízkým maržím, velkému objemu dodávaného zboží, nízkým nákladům na reklamu, ale také díky tomu, že neprodává přes internet. Na e-commerce trh Primark nechce vstoupit kvůli vysokým nákladům na zasílání a především na vracení zboží.

Dosud čeští zákazníci jezdili do obchodů řetězce do Německa nebo Rakouska. Tyto prodejny Primark obsluhuje z Česka. V roce 2016 otevřel distribuční centrum v Boru u Tachova, které provozuje společnost DHL Supply Chain.

ČTK upozornila, že konkurence na českém trhu s módou se v posledním roce zvýšila spolu se vstupem řady zahraničních internetových prodejců jako německé Zalando či About You. Mezi největší prodejce oděvů patří v ČR Lidl, Tesco Stores, H&M, C&A Moda, KiK, New Yorker či Takko. Češi loni utratili v e-shopech s módou 24,5 miliardy korun, meziročně o 12 procent víc, odhaduje vyhledávač oblečení Glami.cz. Z hlediska prodejů vedou na internetu podle jeho průzkumu obchody Bonprix, Sportisimo, AboutYou, Zoot, E-obuv, H&M, Deichmann, Astratex, A3 Sport a Zara.

Partner realitní poradenské společnosti Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček upozornil na to, že značka Primark je úspěšná na všech trzích, na které vstoupila.

Primark nyní provozuje zhruba 370 obchodů v 11 zemích, mezi nimi v Británii, Španělsku, Irsku, Německu či Francii. Největší prodejna na Market Street v Manchesteru má 14,400 m2 ve třech patrech. Značka nemá internetový obchod.

 

Právě se děje

Další zprávy