Řetězec původem z amerického New Orleans vznikl v roce 1972, v současnosti má po světě přes 4200 restaurací.
V nabídce sází Popeyes především na smažené a kořeněné louisianské kuře. Mimo svůj vlajkový Chicken Sandwich, který nabízí v klasické verzi za 119 korun, láká české zákazníky i na další jižanské speciality, například Cajun hranolky nebo přílohové americké biscuit za 49 korun.
Podle oblastního manažera pro Česko a Polsko Marka Blaževiče chce řetězec vnést do Česka "chutě a vůně New Orleans, ale i energii, rytmy a radost amerického jihu".
Dvoupatrová restaurace v horní části Václavského náměstí, v těsné blízkosti svého konkurenta KFC, má být v Česku vlajkovou lodí amerického fastfoodu. "Tomu odpovídá i téměř 700 metrů podlahové plochy a přes 100 míst k sezení," vypočítal Blaževič. Na vstup na tuzemský trh se podle něj společnost chystala necelý rok.
Samotné slavnostní otevření, které se neslo v oranžových barvách, proběhlo v deset hodin dopoledne. Popeyes nové zákazníky lákal na sendviče zdarma, které získala první stovka z nich. První hloučky lidí se postavily do fronty v dešti kolem páteční sedmé hodiny ranní, někteří si kromě teplého oblečení přibalili i skládací židle.
Třem nejhorlivějším, kteří si dokázali udržet přední pozice, pak zástupci Popeyes rozdali poukázky na kuřecí sendviče po celý rok. Výherci se postavili do fronty už ve čtvrtek po osmé hodině ranní, tedy celkem 26 hodin před slavnostním otevřením.
"Byla jsem na to prostě zvědavá, to počasí se dá vydržet. O Popeyes jsem sice neslyšela, ale kuře a vůbec fastfoodové jídlo mi chutná. Chci zjistit, jestli je lepší než KFC, tak si zkouším sendvič vystát, jestli ho dostanu zdarma," řekla studentka Martina, která se do fronty zařadila po osmé hodině ráno.
"Popeyes je pro mě pojem. Už jsem ho dřív navštívil v zahraničí, tak jsem byl zvědavý, jak to řetězec pojme tady v českých podmínkách," popsal důvod své návštěvy další ze zákazníků, student Filip.
Podle Filipa Nováka z marketingové show ZeptejSeFilipa je přímým konkurentem Popeyes právě KFC, které v Česku provozuje na 120 restaurací. "Je to právě díky tomu, že také nabízí smažené kuře jako svůj vlajkový pokrm. Dle recenzí a hodnocení českých foodblogerů se zdá, že Popeyes si klade za cíl uspokojit místní chuťové preference nabídkou větších porcí a nových receptur, což je vítaným trendem v českém prostředí," domnívá se Novák. To podle něj může v kombinaci s kvalitou potravin pro Popeyes znamenat strategickou výhodu.
Mezi další konkurenty Popeyes patří McDonald's, který minulý měsíc otevřel v tuzemsku v pořadí již 117. podnik. Výrazný podíl na českém trhu mají také zahraniční řetězce Burger King nebo Pizza Hut.
Otevřením pražské restaurace plánuje Popeyes vytvořit desítky pracovních míst, momentálně jich má v Česku asi stovku. V příští dekádě pak hodlá zprovoznit na šest desítek restaurací. V nejbližších měsících otevře restaurace na dálničním tahu ve Středočeském kraji a následovat bude další v centru Brna.
Podle Nováka tak může Popeyes v Česku v příštích letech ukořistit významný tržní podíl. "Má vize je taková, že Popeyes má všechny předpoklady stát se novým lídrem v sektoru rychlého občerstvení, což by mohlo vyvolat zdravou konkurenci, která nakonec prospěje nám, zákazníkům, nejen z hlediska rozmanitosti a kvality nabídky, ale i co do celkového zákaznického zážitku," dodal marketingový expert.