Praha – Absolutním vítězem a držitelem titulu MasterCard Obchodník roku 2015 se potřetí v řadě stal řetězec IKEA. Ten současně vyhrál kategorii obchodníků s nábytkem a bytovými doplňky.
Absolutní vítěz a vítězové jednotlivých kategorií vzešli z reprezentativního internetového průzkumu společnosti GfK Czech, uskutečněného na vzorku 1000 respondentů. Rozhodující bylo spontánní jmenování prodejny, počet nakupujících, míra jejich loajality prodejně, důvěra v ni a spokojenost s vybranými parametry (sortiment, kvalita, orientace v nabídce).
Pouze vítěze ceny veřejnosti určilo přímé hlasování na internetu a prostřednictvím SMS, do něhož se zapojilo přes 123 tisíc lidí. Nejvíce hlasů získal Lidl (69 297), druhá skončila IKEA (66 271) a třetí dm drogerie markt (57 096).
Výsledky soutěže Obchodník roku 2015:
Kategorie | Vítěz | Další pořadí |
Absolutní vítěz | 1. IKEA | |
Obchodník s potravinami | 1. Lidl | 2. Kaufland 3. Globus |
Obch. s drogerií a parfumerií | 1. Teta drogerie | 2. dm drogerie markt 3. Rossmann |
Obch. s oděvy a obuví | 1. Deichmann | 2. Marks & Spencer 3. Baťa |
Sportovní oděvy a potřeby | 1. Sportisimo | 2. SportsDirect 3. Nike |
Obchodník s elektronikou | 1. CZC.cz | 2. T.S. Bohemia 3. Datart |
Obch. pro dům, zahradu a chovatele | 1. Obi | 2. Hornbach 3. Uni Hobby |
Nábytek a bytové doplňky | 1. IKEA | 2. Jysk 3. Sconto nábytek |
Internetový obchodník | 1. Mall.cz | 2. Alza.cz 3. Eva.cz |
Cena veřejnosti | 1. Lidl | 2. Ikea 3. dm drogerie markt |
Věrnostní program | 1. Teta klub |