Praha - Titul Obchodník roku obhájil diskontní řetězec Lidl. Kromě absolutního vítězství obsadil také první místo v kategorii Diskont roku a obhájil také loňské prvenství v Ceně veřejnosti. Výsledky soutěže dnes oznámili zástupci GE Money Multiservis jako generálního partnera akce.
V jednotlivých kategoriích dále zvítězily obchody Tesco, dm drogerie markt, OBI, Electro World, IKEA, Baťa, Aukro.cz, Auto Jarov, Knihkupectví Neoluxor a Galerie Vaňkovka. Podrobné výsledky sedmého ročníku najdete v grafice pod tímto textem.
Výsledky oborových kategorií vznikly na základě expertního průzkumu spotřebitelských preferencí, který v průběhu srpna a září provedla agentura STEM/MARK na reprezentativním vzorku 1005 osob napříč celou českou populací ve věku 15-79 let.
"Ptali jsme se lidí, kde by nejraději nakupovali, kdyby nebyli ničím omezeni - tedy hlavně nezávisle na dostupnosti konkrétního řetězce v místě jejich bydliště," vysvětlil ředitel STEM/MARK Jan Tuček. Aby nešlo jen o spontánní znalost značek, na které si lidé nejrychleji vzpomenou, připomínala agentura lidem názvy všech nejdůležitějších řetězců.
Pouze ve dvou kategoriích mohla hlasovat širší veřejnost prostřednictvím SMS nebo internetu. Šlo jednak o Cenu veřejnosti, jednak o kategorii prodejců automobilů (ve druhém případě by průzkum nezajistil dostatečně reprezentativní vzorek zákazníků).