Praha - Už jen pár dní a z výkladních skříní zmizí obrovské cedule, lákající na letní slevy a výprodeje. Převážná většina obchodů přitom nyní jen doprodává zboží na prodejnách a další dodávat nebude. Od prvních zářijových dnů pak obchodníci ve velkém nasadí nové podzimní kolekce.
"Postupně už nové zboží dáváme na prodejny. Od září spustíme novou kolekci naplno," říká Renata Fišerová, tuzemská manažerka oděvní značky Marks & Spencer.
Právě prodejny Marks & Spencer jsou jedny z mála, které ještě do letních slev přidají další zboží. "Poslední vlnu slev začínáme ve čtvrtek," říká Fišerová.
Obchody nezvládají slevy. Cenový chaos nahrál zákaznici |
Konkurenční řetězec C&A už jen doprodává, co má na prodejnách. "Poslední, třetí vlnu jsme odstartovali zhruba před dvěma týdny. Další už přidávat nebudeme," říká Hana Raková z marketingového oddělení C&A. Podobná situace je v mnoha dalších prodejnách.
Například Gigasport, síť obchodů se sportovním zbožím, která byla jednou z prvních, kde slevy letos začaly, s nimi končí ke 31. srpnu. "Nejatraktivnější zlevněné zboží je už vyprodané. Další už nepřidáme," říká mluvčí Gigasportu David Šedivý.
Vše za polovinu prodává nyní ještě obchod s luxusnějšími oděvy značky Marlboro Classics v pražském Obchodním centru Nový Smíchov. Také jen do příštího pátku, posledního srpnového dne.
I ve velkých hypermarketech se slevy blíží ke konci. "Stále ještě máme v Hypernovách až o polovinu zlevněné sportovní potřeby, oblečení, boty nebo hračky. Na začátku září ale slevy, které probíhají od července, skončí," říká Libor Kytýr, mluvčí řetězce Ahold, který v Česku provozuje prodejny Hypernova a Albert.
Prodejci už dělají místo na novou kolekci, kterou postupně začnou zaplňovat regály. Ne všem se ale podaří zbavit se veškerého zboží, které bylo určeno do letních výprodejů.
"Pokud něco zbude, což se stává i přes velký zájem nakupujících, posíláme oblečení na charitativní účely," říká Fišerová.