Pavla Adamcová
Aktualizováno 17. 7. 2022 10:14
Do Česka vstoupilo letos už 15 nových značek. Podle dat společnosti Cushman & Wakefield, která situaci na tuzemském trhu pravidelně mapuje, je to za pololetí nejvíce od roku 2018. Většina značek si tradičně ke svému působení vybrala Prahu, šlo hlavně o prodejce oblečení a doplňků, nejčastěji z Francie. Podívejte se, o které obchody se už český trh letos stihl rozrůst.
Chanel a Balenciaga rozšířily Pařížskou
- Čtyři značky přišly na český trh z Francie, dvě ze Slovenska, ostatní země původu jsou zastoupeny po jedné. Tradičně se jedná o prodejce oblečení nebo doplňků.
Poměr těch, kteří cílí na většinu zákazníků, a naopak těch luxusních či prémiových, je přitom vyvážený. Tři značky jsou z nyní populárního segmentu vybavení a doplňků pro domácnost, ve dvou případech jde o sektor pohostinství.
"Nejvýznamnějšími vstupy jsou letos luxusní značky Chanel a Balenciaga, které své první prodejny v Česku otevřely v červnu v pražské Pařížské ulici. Obě významně zatraktivní tuto již dnes velmi žádanou a prestižní lokalitu a posílí severní část ulice, kde se chystají zásadní retailové projekty Staroměstská brána a Pařížská 25," popisuje dále Kotrbáček.
Jediná a největší prodejna značky Chanel ve střední Evropě se otevřela naproti Staronové synagoze, čímž "rozšířila" Pařížskou ulici směrem k Vltavě. Pro luxusní značky bude podle analýzy časem zajímavá také rekonstruovaná budova v Pařížské 25, která nabídne přes 900 metrů čtverečních prodejní plochy.